Hoppa till innehåll

Skin vinge


joel96

Recommended Posts

Är skin vinge effektivt på laxen eller är det mest bara öringen som tar dem?

har testat göra någon skinnvinge men kanin känns tungt och tjockt skin. Har ni tips på hur man får flugan väl balanserad i vattnet? 

Känns som den långa skinvingen ska trasla sig i kroken? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använder mer och mer utskurna skinnvingar av diverse kreatur i mina fiskeflugor. Helt enkelt för dom simmar jättebra, och man får till en relativ enkel och grym tapering.

Jag tycker inte dessa flugor trasslar mer än vanliga hårvingar.
Jag brukar bara använda 2-krok när jag fiskar dessa och det funkar väldigt bra :)

Du binder dom på vanlig tub och jag brukar alltid förtynga flugan lite i framkant för att balansera någorlunda mot krokens vikt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej ska bli kul att testa men blir nog inge mer kanin för min del sög åt sig allt för mycket vatten. Har du tips på något annan kreatur än kanin :)?

Okej så typ en halvkona i fronten? Eller en tungstens remsa i Fram ändan? Tänkte om det blir någon större skillnad på en halvkona eller om det blir samma effekt på flugan gång. Tacksam för svar :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag väljer skinn beroende på storlek på flugan. "Normalstora" och större flugor använder jag gärna American Opossum.
Mindre flugor Bisam skinn, men även ekorre funkar fint!

Kolla Future Fly´s produkter men även deras Youtubekanal för tips hur du skär skinn men även för inspiration https://www.youtube.com/channel/UC2SNoEtJKz5igfO63M9rQjw/videos?disable_polymer=1

Jag förtynger antingen med US-tubes eller så använder jag mjuk tungsten som man själv klipper till.
Detta ligger under kroppen på flugan.

Vill man ha en disk fram så kan man självklart komplettera med det.

Ett tips är att satsa på en bra skalpell, samt bör du ha någon anordning för att fästa skinnet när du skär.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...