Hoppa till innehåll

Är fisket igång nånstans i "närheten" av sthlm?


Carlsson

Recommended Posts

3 minutes ago Carlsson sa:

Efter en miljon bomturer på HÖ så vill jag nu fiska nånstans där det finns fisk innan jag helt tappar intresset för fiske:)

Har någon nåt tips på nån sjö som är igång inom max 1-2 timmars radie från sthlm?

Från Nacka är det ju nära till storslagna Sandasjön ;).
Acksjöarna utanför Södertälje är isfria
Hedströmmen, Gysinge och Sörqvarn är det full vårflod i så det är väl inte helt kul.
 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Sahlberg sa:

Från Nacka är det ju nära till storslagna Sandasjön ;).
Acksjöarna utanför Södertälje är isfria
Hedströmmen, Gysinge och Sörqvarn är det full vårflod i så det är väl inte helt kul.
 

I sandasjön kommer inte fisken förrän i maj skriver de på FB. De har väl pimplat där hela vintern så det kanske är lite dött i sjön... 

acksjöarna ska vara stängda 180502-180505, antar att de slänger i fisken under denna period?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag undrar samma sak. Nedre Rudan i Haninge finns ju också men de är säkert också sena med isättningar då odlarna haft is länge. 

Edit: De satte i fisk v.13 står det. Då var det fortfarande is men det finns säkert kvar några stycken.

Redigerad med Legobiten
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

49 minutes ago Carlsson sa:

I sandasjön kommer inte fisken förrän i maj skriver de på FB. De har väl pimplat där hela vintern så det kanske är lite dött i sjön... 

acksjöarna ska vara stängda 180502-180505, antar att de slänger i fisken under denna period?

Acksjöarna är stängda för att de ska pyttsa i ny fisk och sen är premiär för de som har årskort. 

Jag brukar i normala fall dra några vårpass där och det brukar finnas mycket fisk ändå, det är ju inga pimpelsjöar. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Carlsson sa:

Det var alltså nån o nätade i sjön? Då har man dåligt med mat hemma...

Det sker mer eller mindre organiserat sommar som vinter. Små gummibåtar med nät på sommaren. Vi tog en skruttig vit Estlänsk van en gång med stor djävla kyl bak. Säljs till mindre nogräknade handlare tydligen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...