Hoppa till innehåll

Ny automatisk moderator för Köp & Sälj


Einarsson

Recommended Posts

Hej!

Vill bara informera om att vi kommer testa en ny automatisk moderator för Köp & Sälj-arean. Den kommer med jämna mellanrum att söka igenom förutom för att kolla så nämnda regler gäller (https://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/157932-regler-för-köp-sälj-läs-dessa/).

Om ni får ett meddelande som ni inte tycker ni borde har fått så får ni gärna hojta till så vi kan justera bottens funktionalitet.

Målet med detta är helt enkelt att reglerna ska efterföljas noggrannare och på så vis få bort en del onödigt spam i denna forumdel då det kan upplevas att det dränker övriga forum.

Önskar er fortsatt trevlig och säker handel. :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

58 minutes ago Andreas89 sa:

Kufiskt beteende av botten att inte introducera sig själv. Skulle hålla ett öga på den om jag var du @Einarsson

Ja den är lurig den. ? Han säger tyvärr inte mycket...

https://www.edgeflyfishing.com/ipb/profile/20756-automoderator/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-04-29 at 08:11 Jonas sa:

Bra jobbat @Einarsson:) blir intressant och se hur det funkar.

och ni andra se gärna till och fyll på med feedback nu så vi kan finjustera om det behövs.

 

20 hours ago Lill-Niklas sa:

Tycker man ska dela på feeden. Vanliga trådar drunknar i allt köp och sälj. 

Håller med Lill-Niklas. Jag gillar att det finns en aktiv och populär köp och sälj area men gillar inte att behöva leta efter vanliga inlägg i feeden, det är definitivt som Lill-Niklas säger, innehållet som gör forumet drunknar i våra köp och sälj trådar.

Jag vet inte hur de flesta andra brukar göra men jag kollar mest av annonserna i feeden, det är sällan jag går in och betar av köpes, säljes, bytes arean var för sig. För att kolla av köp och sälj trådarna hade det också blivit en bättre upplevelse med en separat feed för dessa.

Det är ändå en bra idé med en moderator-bot för köp och sälj.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för feedback.

På förstasidan www.edgeflyfishing.com feedas de 30 senast uppdaterade ämnena upp. Jag föredrar själv att gå dit för snabbaste översikt av vad som hänt senaste dygnet. 

Har man speciella intressen rekommenderar jag att man följer de ämnen som man tycker är intressanta. då kan man exempelvis välja att få en mailnotifikation så snart ett ämne uppdaterats.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Jonas sa:

Tack för feedback.

På förstasidan www.edgeflyfishing.com feedas de 30 senast uppdaterade ämnena upp. Jag föredrar själv att gå dit för snabbaste översikt av vad som hänt senaste dygnet. 

Har man speciella intressen rekommenderar jag att man följer de ämnen som man tycker är intressanta. då kan man exempelvis välja att få en mailnotifikation så snart ett ämne uppdaterats.

Min feedback gick ut på en teori jag har om att det blir mer uppmuntrande att svara, skriva och läsa i trådar och ämnen om det generella intrycket av forumet inte är 90% annonser. (i rent egoistiskt syfte - mer att läsa och ta del i diskussioner om)

För egen del har jag faktiskt gjort två egna feeds på de ämnen jag vill följa. Dels foruminlägg, dels köp och sälj när jag vill kolla av just det. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Jonas sa:

Har man speciella intressen rekommenderar jag att man följer de ämnen som man tycker är intressanta. då kan man exempelvis välja att få en mailnotifikation så snart ett ämne uppdaterats.

Jupp. Det gör jag; (har valt bort mailnotifikationer dock) ;)

Visar ämnen in Flugfiskekalendern, Fiskesnack, Fiskedagbok, Veckans Fisk, Resor och träffar, Media, Recept, Övriga Hobbies, Frågor & Feedback, Miljöfrågor, Fiskevård, Vattenkraft & Utbyggnad, Älvräddarna, Save the Baltic Salmon, Sportfiskarna, Entomologi, Gäddflugfiske, Harr & Öringfiske, Regnbågsfiske, Rödingfiske, Laxfiske, Havsöringsfiske, Steelhead, Saltvattensfiske, Abborrfiske, Flugfiskedestinationer Världen Runt, Tenkara utrustning, Fisketeknik, Fiskevatten, Flugbindning, Step by Step tävling, Medlemmarnas bindbeskrivningar, Fly swaps, Spöbyggnad, Rullbyggnad, Splitcane, Vintage & Classic Reels, Vintage & Classic Accessories, Glasfiberspön, Komma igång, Kastteknik - enhands, Kastteknik - tvåhands, Kastträffar och Övrigt, Medlemmarnas kastträning, Edgeflyfishing Casting Cup 2018, Edgeflyfishing One Shot Competition 2018, Edgeflyfishing Switch Cast Competition 2018, Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2018, Tidigare tävlingar, Från Butt till Krok, Fotografering & Video, Tester, Övrig Fiskeutrustning, Medlemmarna, Planket, Älvräddarna, dold area, Administratörer & Moderatorer, Common Cents - spömätningsarea, Fiskevatten, Övrigt, Spön, Rullar, Linor, Konfektion, Tips & Tricks, Kläder & Prylar, Lax & Havsöringsutrustning, Övrigt, Spön, Rullar, Linor och Tafsar, Edgeflyfishing Switchcast Competition 2010, Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2011, Edgeflyfishing Switchcast Competition 2011, Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2012, Edgeflyfishing Switchcast Competition 2012, Edgeflyfishing One Shot Competition 2012, Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2013, Edgeflyfishing Switchcast Competition 2013, Edgeflyfishing One Shot Competition 2013, Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2014, Edgeflyfishing Switchcast Competition 2014, Edgeflyfishing One Shot Competition 2014, Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2015, Edgeflyfishing Switchcast Competition 2015, Edgeflyfishing One Shot Competition 2015, Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2016, Edgeflyfishing Switchcast Competition 2016, Edgeflyfishing One Shot Competition 2016, Edgeflyfishing Trout Distance Competition 2017, Edgeflyfishing One Shot Competition 2017, Edgeflyfishing Switch Cast Competition 2017, Utrustning och Verktyg, Fiska, Bygga & Reparera, Kringutrustning & Verktyg, Material & Komponenter, Tekniker, Byggtips & Renovering, Kringutrustning & Verktyg, Klingor & Komponenter, Tekniker, Byggtips & Renovering, Enskilda Tekniker, Saltvattensflugor, Gäddflugor, Laxflugor, Havsöringsflugor, Streamers, Våtflugor, Nymfer, Torrflugor, Gädda, Havsöring / Lax, Harr / Öring, Praktisk flugbindning - Övriga, Praktisk flugbindning - Lax & Havsöring, Utrustning, Material, Tips & Tricks, Sydamerika, Oceanien, Nordamerika, Europa, Asien, Afrika, Kajak och flytringsfiske, Tekniker - Abborre, Flugor - Abborre, Fiskevatten - Abborre, Tekniker & Utrustning - Salt, Flugor - Salt, Fiskevatten - Salt, Tekniker - Röding, Flugor - Steelhead, Fiskevatten - Steelhead, Tekniker - HÖ, Flugor - HÖ, Fiskevatten - HÖ, Tekniker - Lax, Flugor - Lax, Fiskevatten - Lax, Tekniker - Röding, Flugor - Röding, Fiskevatten - Röding, Tekniker - Rb, Flugor - Rb, Fiskevatten - Rb, Tekniker - H&Ö, Flugor - H&Ö, Fiskevatten - H&Ö, Tekniker - Gädda, Flugor - Gädda, Fiskevatten - Gädda, Gäddfajten, Ospecifierat, Landlevande, Övriga Vattenlevande, Bäcksländor, Nattsländor, Dagsländor, Runt lägerelden, Information, Feedback, Annonsörernas area, Medlemmarnas hemsidor, Gör det själv!!, Såser & tillbehör, Tältkök, Selected dinners, Drycker, Efterätter, Huvudrätter, Förrätter, Icke Fiskerelaterat, Gatherings Österdalälven, Gathering Ogströmmen, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, Branschsnack, Avklarade aktiviteter! och Julklappar 2010

  • Like 1
  • Haha 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
1 hour ago Greenwell25 sa:

Jag kommer inte in på säljsidan. Andra sidor går bra. Jag får en fråga att ladda ner "index.php." Det går inte att ladda ner den och inte att komma runt. Vad skall jag göra?

Har du testat detta?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago, Greenwell25 said:

Det var ju bra men hur gör man?

Det beror på vilken webbläsare och plattform du använder. 

Om det är t.ex Google Chrome du använder på mobil/platta så funkar det här (annars får du googla på "töm cache" och sen skriva in vilken webbläsare det gäller):

https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=sv

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...