Hoppa till innehåll

Orvis "100% satisfaction guarantee"


JohanM

Recommended Posts

Tja. Snubblade in på Orvis hemsida och fick se deras garanti-policy.

100814_satisfaction.jpg

Det lät nästan för bra för att vara sant så jag kontaktade deras kundtjänst för att ta reda på mer. Nu är ju jag ute efter en vadarjacka enligt chatten, men detta gäller tydligen allt förutom spön (25 år garanti), vadare har ca 5 års garanti ("case by case").

Frågan som jag ställer mig nu: Kan något annat märke mäta sig med detta? Är det någon som har testat om denna policy verkligen gäller i ett riktigt extraordinärt läge, tex en 15 års gammal jacka?


02:16:48 PM [johan] Hi! I was in contact with you yesterday because I had some questions regarding your 100% satisfaction guarantee. I belive words matter, and you clearly state: "Anytime, any reason" I can send back the item for a full refund or change to similar. It sounds clear, pretty much a no questions asked guarantee. Therefore I am asking you this, Im looking for a Wading Jacket, so if I buy one and lets say 5 years down the road it starts taking in water, a tear or anything else I am unsatfied with, Can I return it HASSLE FREE? This question is very important for me because honestly Im looking for a Simms Jacket, but if your guarantee is as good as you say, I might go with Orvis on this one.
02:16:51 PM [Aaron] Welcome to Orvis, my name is Aaron.
02:17:16 PM [Aaron] Hello Johan!
02:17:20 PM [Aaron] I'll be happy to help you today.
02:18:53 PM [Aaron] We do have a 100% satisfaction guarantee on all of our products! That's not to say that every product will last forever, but we do guarantee your satisfaction with all of our products. If at any point, an item you purchased from us fails and you feel that it shouldn't have, you are welcome to return it for a refund or exchange.
02:20:16 PM [Aaron] As for a wading jacket since that's what you mentioned, it shouldn't take on water for a very long time. Materials of course will break down over time, just like waders will, but you should get several years out of any wading jacket that's been taken care of.
02:23:32 PM [johan] Thank you Aaron. I understand, BUT, wading jackets goes under the 100% gaurantee right? "Anytime, any reason". I want this to be perfectly clear.
02:23:59 PM [Aaron] Yes, that's correct.
02:25:09 PM [johan] Sweet. As a consumer this is extremely "comforting" to know, so to speak. Would you please E-mail me this transcript?
02:25:17 PM [Aaron] Certainly!
02:25:46 PM [Aaron] It is an exceptional return policy. We pride ourselves and making the best products on the market, so we have a guarantee to back it up.
02:25:53 PM [Aaron] on* making
02:26:22 PM [johan] I think it´s amazing Aaron. One more qurstion. This guarantee covers everything but rods and waders right?
02:28:12 PM [Aaron] Most of our fly rods have a 25 Year No-Fault Warranty. The only rods that aren't covered by a 25 Year warranty in our current line-up are the Encounter Outfits.
02:28:43 PM [johan] And waders have a different policy?
02:31:28 PM [Aaron] Our warranty for waders is more of a case-by-case basis. The generally policy is that if they fail for any reason or you're not happy with them within 60 days of purchase, you're welcome to return them for a refund or exchange no questions asked. After 60 days, if they fail due to any manufacturing defects, they will be repaired or replaced at no charge. If the failure is not due to a defect, we will still repair them if possible, but you will be responsible for the repair fee. If we're unable to repair them, they someone will contact you in regards to getting you a new pair at a pro-rated price, generally depending on how many years you've had the waders.
02:32:38 PM [Aaron] Depending on how often you fish and if you're waders are properly stored, 3-5 years is a good general lifespan of waders, but we also have customers who have some that last far longer.
02:32:45 PM [johan] Thank you Aaron. You have been very helpful.
02:33:08 PM [johan] I wish you a merry Valborg. It is a swedish holiday.
02:34:02 PM [Aaron] You're quite welcome! Merry Valborg to you as well!
02:34:20 PM [johan] Take care Aaron!
02:35:09 PM [Aaron] If you do a lot of fishing, I would definitely recommend checking out our new Pro Wading Jacket, item 2JM3. It's our most technologically advanced and toughest wading jacket that we've put out so far.
02:36:20 PM [johan] Yeah thanks. Im browsing around the net right now. Only bad thing about wading jackets is that theyre usually so short. Have any advice on a wading jacket that is cut longer?
02:40:47 PM [Aaron] The Encounter Jacket, item 2CL0, and the Ultralight Wading Jacket, 2MLC, are the longest two that we have at the moment. The Encounter is a little longer than the Ultralight.
02:41:30 PM [Aaron] The Pro Wading Jacket is around the same length as those two as well. The Clearwater Wading Jacket will be by far the shortest, so I wouldn't go for that one.
02:42:04 PM [johan] Thanks so much. Can I bother you to send the transcipt once again? This is useful info.
02:42:10 PM [Aaron] Sure!
02:42:55 PM [johan] I am very happy with this service. I thank you Aaron and wish you a great day!

Redigerad med Jonte66
  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul att du lyfter fram det här. Orvis har ovanligt bra servicevillkor. Man har bara inte riktigt lyckats komma fram med den detaljen i Sverige. Orvis överlag gör väldigt mycket bra produkter i framkant och skulle jag göra en kvalificerad gissning skulle jag tippa att de kanske är det företaget som omsätter mest pengar på flugfiske i världen just nu?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

58 minutes ago Jonas sa:

Kul att du lyfter fram det här. Orvis har ovanligt bra servicevillkor. Man har bara inte riktigt lyckats komma fram med den detaljen i Sverige. Orvis överlag gör väldigt mycket bra produkter i framkant och skulle jag göra en kvalificerad gissning skulle jag tippa att de kanske är det företaget som omsätter mest pengar på flugfiske i världen just nu?

Känslan är att de är stora inom spön men att de släpar lite i klädsegmentet. Jag kan ha fel men så ofta ser jag inte folk med Orvis vadare tex. Jag tror också att de har varit dåliga på att få ut budskapet för om man synar det hela så erbjuder de ju något fantastiskt, köper du en jacka rulle eller vad det nu må vara så har du den produkten livet ut eller pengarna tillbaka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Orvis är rätt stora på kläder - bara inte i Sverige... Använder själv Encounter-jackan för övrigt. Väldigt nöjd efter två säsonger, jackan är helt felfri än så länge. Modellen är minimalistisk vilket passar mig, plus att den är skuren som en regnjacka/windbreaker och inte som en taxijacka. Funderar på att köpa en likadan innan de försvinner ur sortimentet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Både jag och Frida har använt Orvis Silver Sonic vadare de sista 4-5 åren. Det är absolut bra grejer. Gillar även att de har ett så stort utbud av storlekar och kanske framför allt för tjejer är Orvis ett väldigt bra alternativ. Vi köpte exempelvis ett par Convertible vadare dam i stl Long-small från BIOS till Frida. Det tog ett par veckor att få hem dem men de sitter superfint. 

Vad gäller Orvis nya jackor, kepsar, t-shirts mm tycker jag man hittat helt rätt. Sortimentet är modernt och snyggt. Deras nya vadarjackor är kanonfina?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När vi ändå är inne på Orvis måste jag även passa på att slå ett slag för deras nya linor. (de köpte SA för några år sedan...)

Nya Orvis Superfine Trout är en ruggigt bra allroundlina och en av mina favoriter i WF5F just nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

38 minutes ago Jonas sa:

När vi ändå är inne på Orvis måste jag även passa på att slå ett slag för deras nya linor. (de köpte SA för några år sedan...)

Nya Orvis Superfine Trout är en ruggigt bra allroundlina och en av mina favoriter i WF5F just nu.

Jäklar, det glömde jag fråga om linorna går under 100% garantin. DET om något skulle vara för bra för att vara sant.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...