Hoppa till innehåll

Vilka vadarskor på kusten???


Recommended Posts

1 hour ago, harlequine said:

Stod om detta i reviews på Simms egna hemsida!

Om ni kikar på bilden längre upp i tråden på mina Vapor-kängor så ser ni hur det är tänkt att cleats ska sitta. Lite inbäddade i sulans mönster eller vad man ska säga.

Kan tänka mig att det såklart går att skruva på dem vart som helst under en vadarkänga men sitter de mer exponerade ökar väl risken att de åker av. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago, M.Thors said:

Om ni kikar på bilden längre upp i tråden på mina Vapor-kängor så ser ni hur det är tänkt att cleats ska sitta. Lite inbäddade i sulans mönster eller vad man ska säga.

Kan tänka mig att det såklart går att skruva på dem vart som helst under en vadarkänga men sitter de mer exponerade ökar väl risken att de åker av. 

 

Jaha nu förstår jag , de har faktiskt trillat av ganska fort. Tack 

Mvh 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Michelin är den bästa gummisulan jag testat när det gäller grepp utan dubb. Fram till gummisulors begränsningar. Dock är sulan så mjuk så flera dubbar, i alla fall för mig ryker under vadandet (beroende på underlag såklart). 

Redigerad med Tallbom
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Tallbom said:

Michelin är den bästa gummisulan jag testat när det gäller grepp utan dubb. Fram till gummisulors begränsningar. Dock är sulan så mjuk så flera dubbar, i alla fall för mig ryker under vadandet (beroende på underlag såklart). 

Gällande stenar med klägg på, greppar sulan utan dubb???? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
On 1/18/2021 at 8:20 PM, harlequine said:

Gällande stenar med klägg på, greppar sulan utan dubb???? 

Har du investerat i nya skor än?

Jag är inne på ett par Vision med just Michelin, men jag är lite tveksam och frågar mig samma sak som du ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Grillen said:

Har du investerat i nya skor än?

Jag är inne på ett par Vision med just Michelin, men jag är lite tveksam och frågar mig samma sak som du ?

Har tyvärr inte blivit nya skor än utan har klapprat runt i de gamla med aluskenorna...?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har hört mycket gott om den där Michelinsulan men inte testat den själv än. Ska få mig ett par.

Annars tycker jag Danner boots från patagonia funkar väldigt bra även utan dubb. Jag vill ju inte ha spikesen i båten så har fiskat nästa uteslutande utan dubb sista tiden och danner är kanon. Men det är ju enorm prisskillnad här så ska bli kul att testa Michelinsulan som är en betydligt bredare produkt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Jonas said:

Har hört mycket gott om den där Michelinsulan men inte testat den själv än. Ska få mig ett par.

Annars tycker jag Danner boots från patagonia funkar väldigt bra även utan dubb. Jag vill ju inte ha spikesen i båten så har fiskat nästa uteslutande utan dubb sista tiden och danner är kanon. Men det är ju enorm prisskillnad här så ska bli kul att testa Michelinsulan som är en betydligt bredare produkt.

Kör du vadare i båten???

Inte hittat bottenpluggen???

Skulle vara kul om du tog Michelinskorna och klättrade runt på hala hällar och stenar så vi andra får svar om det fungerar eller om det blir ryggplask på land...?

Redigerad med harlequine
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago harlequine sa:

Kör du vadare i båten???

Ja så länge det är kallt... men när tempen går uppåt 16 grader och det är varmt ute kör jag shorts och ett par simmssandaler istället :)

Det är ju inte sällan man hittar någon smal tidvattenströmmar eller något grundområde man hellre vill köra från land. Sen går jag så grunt med båten att skrovet går i i stort sett dagligen så det är alltid en risk att man får gå i och putta lös båten även om just det inte händer dagligen. Vi har ju en tidvattenproblematik som gör att man måste tänka till när man lägger till grunt också... går du i land och lägger dig för grunt är det alltid en risk att båten blir stående några timmar om du inte tänker till...

Mina everyday pants just nu är Patagonias midjevadare som varvas med simms guide G3 midjevadare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Sååå…

Efter lång väntan inhandlades ett par Vision Musta Michelin under mellandagarna. Idag var det premiär med dem på en isig snöig Gästrikekust. Redan under promenaden till vattnet kom första pluspoängen då ingen snö fastnade under sulan så äntligen slapp jag gå i platåskor. Vid vattnet kunde jag gå helt obehindrad på is vilket förvånade och andra pluspoängen tickade in. Efter några kalla timmar i vattnet på stenbotten är det bara konstatera att tredje pluspoängen var ett faktum då jag inte hade en enda obehaglig upplevelse då greppet på stenarna var grymt bra. Är sjukt imponerad av denna vadarsko som jag direkt vågar rekommendera för kusträvar.😄

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, harlequine said:

Sååå…

Efter lång väntan inhandlades ett par Vision Musta Michelin under mellandagarna. Idag var det premiär med dem på en isig snöig Gästrikekust. Redan under promenaden till vattnet kom första pluspoängen då ingen snö fastnade under sulan så äntligen slapp jag gå i platåskor. Vid vattnet kunde jag gå helt obehindrad på is vilket förvånade och andra pluspoängen tickade in. Efter några kalla timmar i vattnet på stenbotten är det bara konstatera att tredje pluspoängen var ett faktum då jag inte hade en enda obehaglig upplevelse då greppet på stenarna var grymt bra. Är sjukt imponerad av denna vadarsko som jag direkt vågar rekommendera för kusträvar.😄

Låter kanon. Just det du beskriver är de saker som man stör sej på 👍

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...