Hoppa till innehåll

Pontonbåt


Recommended Posts

22 minutes ago Stefan** sa:

Såg bra ut! Köp den Magnus och återkom med recension så jag vet om jag ska ha en sån ??

Ja, det kan du göra. Så jag vet att det är ett bra köp?

Den har ett bra pris. Tänkte att det skulle vara ett bra komplement att ha med sig i båten, för att kunna fiska på ställen där man inte vill gå in med båt. Så kom med synpunkter, fördelar å nackdelar mm.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är framförallt ett grymt sätt att lära känna älvar som man är lite ny i. Dom här båtarna är väldigt säkra att färdas i så länge man inte ger sig ut i för kraftiga forsar. Jag har monterat spöställ i form av skidhållare som man normalt monterar på takräcken. Funkar klockers! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har också en med 2 stora pontoner och golv emellan. Bara att följa med strömmen i lagom tempo mil efter mil fram till natten. Sen är det bara att dra igång 9 hästars Marinern och åka hem med kompisen, hunden, all utrustning  och fisken. Dessutom klämmer man dom flesta forsar utan problem. Märket är Achilles.  ???

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago Lohi sa:

Yep, så rullar jag ?

Jag har inte driftat i någon älv men har haft planer på att glida nedåt i lainio men det har inte blivit av. 

Ska dock testa att sakta glida nedströms på jaktmarkerna vi arrenderar i Lappland i höst. Älgen håller sig i deltat i början av september.

Letar efter en bra klyka för att hålla bössan. En halvautomat hagel i skärgården så kan det ju bli sjöfågel till middag ganska fort också. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...