Hoppa till innehåll

Onödigaste flugfiskeprylen ni köpt


Recommended Posts

10 minutes ago Mr HLH sa:

Fixar bättre bilder ikväll på instruktionen, trodde väl inte att denna kunde vara så intressant.?

Kan det tänkas att någon vill köpa en ..... ☺️

Trots alla prylgalningar här på Edge tror jag den kan bli svårsåld... Jag ville inte väcka några falska förhoppningar om att du ska få den såld, är bara nyfiken på tankarna bakom denna fantastiska ingenjörskonst och vilket "flugfiskeproblem" denna pryl ska lösa.? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-05-16 at 22:54 Troutman sa:

I kategorin onödigaste fiskepryl jag inte har köpt är jag sugen på en magnetisk spöhållare att fästa på bilen. Jag tänker inte åka omkring med riggade spön, det vore för användbart, en liten spöhållare bara, istället för att luta spöt mot bilen eller lägga det på marken. Blir alltid lite orolig för att klanta till det när det skall packas ihop. Vad tror ni?

Hur skulle det fungera om du packar ihop spöet först? Av med rullen, isär med spöet, torka av, in i tuben. Blir det för billigt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago xps sa:

Hur skulle det fungera om du packar ihop spöet först? Av med rullen, isär med spöet, torka av, in i tuben. Blir det för billigt?

Tuben och rullfodralet ligger i bilen. Bilnycklar skall hittas osv. Betänk att jag siktar på en pryl i kategorin onödigast - det går liksom inte att vara alltför rationell och logisk i betänkandet. ?

(Prislappen motsvarar dock inte ens en lunch på jobbet, så privatekonomin kollapsar inte enkom på den investeringen)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 minutes ago Ismo sa:

Jonas borde få låna denna tingest & göra en tävling med den..Edge mästerskapet i galenskap. Tror lilla Ogströmmen duger som vatten.

Helt ok för mig, bara o höra av sig....plus om man blir inbjuden till tävlingen förstås ?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago Mr HLH sa:

Här kommer lite bättre bilder, jag hoppas att de läsbara ?

Fiskepryl 3.jpg

Fiskepryl 2.jpg

Fiskepryl 1.jpg

"Älvströmmaren ökar i de flesta fall kastlängd och precision"

- Hur då, någon som vet?

Gissa om jag skulle vilja tala med mannen som uppfann denna tingest!

Redigerad med Gäst
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser


Troutman, den där spömagneten kan inte tävla om titeln som onödig pryl - den är onödig bara för vissa,  välorganiserade. Jag känner flera av den andra kalibern. Löp och köp!

(Risken är att den är inlåst i bilen när du väl behöver den).

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har haft denna liggande i 15-20 år. Oanvänd...

Är väl släkt med Gruvslusks Stripper Clip. Principen är att den sätts fast i bältet och linslingorna läggs i fjädern vid intagning.

Kanske bra att ha om man bara har en arm?..

?

 

line holder 1.jpg

Line holder 2.jpg

Redigerad med Salmoniden
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Troutman sa:

”Sit-down-and-drink-beer-paddle-board”

Ovärderlig. ?

Stilpoäng för säljande text.

En specialdesignad SUP för fiskarna bland oss

Driften dubbelsidiga järnväg konstruktion kontur ger maximal stabilitet för en perfekt paddling och fiskeupplevelse. Signatur funktioner inkluderar stor diamant halkskydd EVA fot pad, spöhållare, avtagbar fiske svalare och mycket mer
Ideal för ryttare upp till 243 lbs / 110 kg

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...