Jump to content

Onödigaste flugfiskeprylen ni köpt

Gruvslusk
 Share

Recommended Posts

1 hour ago jlindengren sa:

Jag har gjort mängder med onödiga saker! Men den onödigaste fiskepryl jag gjort är nog en uppsamlarmojäng för tafsändar. Använde en så mjuk nål att fästa den på jackan med att jag tappade den innan jag hunnit prova en enda gång. Sen insåg jag att det var enklare och bättre att stoppa de avklippta bitarna i en därför avsedd ficka på fiskevästen.

En annan aspirant kanske kunde vara min hemgjorda "Women in Waders"-almanacka...Fast nej! den har jag haft mycket glädje av, ehuru kanske inte vid fiske.

Se där, det hade jag inte väntat mig. När det gäller ena delen av svaret fick jag hm... en massa mentala bilder på en uppföljare dock med ett annat nyckelord... :P

På 2018-05-18 at 15:46 hcw.Lidman sa:

Funkar den bra förutom säkerhetsnål? Velat köpa en sån ett tag men tyckte den såg vek ut. Lätt att åtgärda men priset drar iväg ytterligare om man byter zinger också. 

Jag vet inte, jag har bara köpt en och den ligger antagligen på botten av ett vattendrag fortfarande. Bra förslag av Joliet hur man kan göra en bättre lösning.

Edited by MathiasL

På 2018-05-19 at 12:08 Mr HLH sa:

Här kommer den mest onödiga fiskepryl jag köpt (minst 20 år sedan) ? Trodde att grabben skulle behöva den när han skulle börja flugfiska.....

onodigfiskepryl.jpeg

Hur är det tänkt att ”Älvströmmaren” ska fungera? Kan inte läsa texten.

• Haha 1

7 minutes ago subbuteo sa:

Hur är det tänkt att ”Älvströmmaren” ska fungera? Kan inte läsa texten.

mm snälla jag vill också läsa texten om den prylen :D

10 minutes ago Mr HLH sa:

Fixar bättre bilder ikväll på instruktionen, trodde väl inte att denna kunde vara så intressant.?

Kan det tänkas att någon vill köpa en ..... ☺️

Trots alla prylgalningar här på Edge tror jag den kan bli svårsåld... Jag ville inte väcka några falska förhoppningar om att du ska få den såld, är bara nyfiken på tankarna bakom denna fantastiska ingenjörskonst och vilket "flugfiskeproblem" denna pryl ska lösa.? 

På 2018-05-16 at 22:54 Troutman sa:

I kategorin onödigaste fiskepryl jag inte har köpt är jag sugen på en magnetisk spöhållare att fästa på bilen. Jag tänker inte åka omkring med riggade spön, det vore för användbart, en liten spöhållare bara, istället för att luta spöt mot bilen eller lägga det på marken. Blir alltid lite orolig för att klanta till det när det skall packas ihop. Vad tror ni?

Hur skulle det fungera om du packar ihop spöet först? Av med rullen, isär med spöet, torka av, in i tuben. Blir det för billigt?

2 hours ago xps sa:

Hur skulle det fungera om du packar ihop spöet först? Av med rullen, isär med spöet, torka av, in i tuben. Blir det för billigt?

Tuben och rullfodralet ligger i bilen. Bilnycklar skall hittas osv. Betänk att jag siktar på en pryl i kategorin onödigast - det går liksom inte att vara alltför rationell och logisk i betänkandet. ?

(Prislappen motsvarar dock inte ens en lunch på jobbet, så privatekonomin kollapsar inte enkom på den investeringen)

13 hours ago Mr HLH sa:

Här kommer lite bättre bilder, jag hoppas att de läsbara ?

Fiskepryl 3.jpg

Fiskepryl 2.jpg

Fiskepryl 1.jpg

Jonas borde få låna denna tingest & göra en tävling med den..Edge mästerskapet i galenskap. Tror lilla Ogströmmen duger som vatten.

13 minutes ago Ismo sa:

Jonas borde få låna denna tingest & göra en tävling med den..Edge mästerskapet i galenskap. Tror lilla Ogströmmen duger som vatten.

Helt ok för mig, bara o höra av sig....plus om man blir inbjuden till tävlingen förstås ?

• Haha 1

14 hours ago Mr HLH sa:

Här kommer lite bättre bilder, jag hoppas att de läsbara ?

Fiskepryl 3.jpg

Fiskepryl 2.jpg

Fiskepryl 1.jpg

"Älvströmmaren ökar i de flesta fall kastlängd och precision"

- Hur då, någon som vet?

Gissa om jag skulle vilja tala med mannen som uppfann denna tingest!

Edited by Guest

Troutman, den där spömagneten kan inte tävla om titeln som onödig pryl - den är onödig bara för vissa,  välorganiserade. Jag känner flera av den andra kalibern. Löp och köp!

(Risken är att den är inlåst i bilen när du väl behöver den).

• Like 1