Jump to content

Flyga med spö- Ryan air

Marcus
 Share

Recommended Posts

Hej!

admin får gärna flytta ämnet till ett tråd, men visste inte var den passade in ?

vi drar på fisketur nästa vecka och kommer flyga med Ryan air. Har betalat extra bagage 20 kg som vi kan checka in. Mitt spö är dock 3-delat, vilket gör att jag har ca 100 cm spötub som jag inte vet hur jag ska få med mig. Vågar inte chansa och ta set som handbagage, eller?

har ni någon erfarenhet kring frågan och kanske även med flygbolaget? Eller andra smarta lösningar? Tejpa på sidan av ryggsäcken?

jag vill helst få ner det i en väska men inte lätt att få tag i en väska som ens klarar den på diagonalen. Inte vad jag vet i alla fall.

tacksam för alla tips man kan få!

Flyga med ett spö är nog svårt!:D  ,,även om en kastar det själv..

Men minns fr. engång  tiden en som vart till Skottland..hans 4st spön i en spötub för ca:20 000:- ...lyckades någon köra över...han fick kämpa länge för att få ut nått via försäkringen.

Edited by Ismo

Hej

Brukar fästa en spötub per sida på min stora rygga och spänna fast med band sedan har jag ibland köpt en stor plastpåse vid incheckningen som jag trätt utanpå ryggan men den gör inte så stor nytta då den ALLTID är jättetrasig när man landar.

Ps har aldrig åkt med Ryan Air men det borde ju funka med dom också, tror dock inte det är någon ide att försöka ha ett så långt spö som handbagage.

Edited by Redtag88

Du får köra det som specialbagage. Jag har gjort det när jag varit i Skottland och Norge. Har dock inte flugit Ryan air utan SAS och Norwegian. Det kostar en slant, men inte ohemult mycket på SAS och Norwegian. Viktigt att du kollar innan du kommer till flygplatsen. Du kommer inte att få ta det som handbagage , det kan jag nästan garantera. Ryan air är ett skitbolag när det gäller service så se till att kolla upp och fixa allt innan, annars kan det bli skitdyrt.

Har aldrig flygit med spön men med Ryan Air, vilket jävla skitbolag med ihjäl stressad personal och pga det är dom otrevliga..... jag skulle aldrig lita på att dom kommer fram hela eller borttapade.

Isf som handbagage annars aldrig när det gäller Ryan Air iaf

54 minutes ago Gruvslusk sa:

Har aldrig flygit med spön men med Ryan Air, vilket jävla skitbolag med ihjäl stressad personal och pga det är dom otrevliga..... jag skulle aldrig lita på att dom kommer fram hela eller borttapade.

Isf som handbagage annars aldrig när det gäller Ryan Air iaf

Han kommer troligtvis inte att få ta in det som handbagage, särskilt inte på Ryan air som är riktiga paragrafryttare och vill ha betalt för allt. Ett tredelat spö blir definitivt för långt för att gå som handbagage. Jag skulle noga kolla upp innan vad som gäller.

6 minutes ago subbuteo sa:

Han kommer troligtvis inte att få ta in det som handbagage, särskilt inte på Ryan air som är riktiga paragrafryttare och vill ha betalt för allt. Ett tredelat spö blir definitivt för långt för att gå som handbagage. Jag skulle noga kolla upp innan vad som gäller.

Har lovat mig själv att aldrig flyga med Ryan Air mer, det räckte med en gång .... och låta dom ta ansvar över spö är en ren lotteri ?

1 hour ago Gruvslusk sa:

Har lovat mig själv att aldrig flyga med Ryan Air mer, det räckte med en gång .... och låta dom ta ansvar över spö är en ren lotteri ?

Det är inte flygbolaget som hanterar bagaget.