Hoppa till innehåll

Någon som känner till en plats man kan fiska Makrill eller annat kul på västkusten från rullstol?


Recommended Posts

Hej!

Jaha nu är jag på gång och letar rullstolsvänlig plats för lite kustfiske igen! (Men u har jag bytt kust..) :)

Någon som vet någon plats mellan Göteborg - Varberg där man kan kasta från strand eller pir/brygga från rullstol?

Naturligtvis så är fluga nummer ett, men vi kommer ta med utrustning för bottenmete etc också.

Alla tips uppskattas! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ett tips från Halmstad (Ja, jag vet att det är för långt söderut )

På vägen från centrum ut mot Tylösand finns det ena av våra två sk handikappbad. När jag tidvis måste använda min rullator eller kryckor är det en stabil och bra plats.

Parkering för handikapp är det gott om. Hårdgjord väg ca femtio meter till vatten. Val mellan ramp eller stabilt trappfundament. Det senare bättre eftersom där är djupare.


Fördel: Byggt för rörelsehindrade. Friskt vatten vind och strömutsatt. Där passerar fisk ar flera gånger. Aluminiumräcke som hindrar ofrivilligt stolsdyk. Toaletter. Grillplatser

Nackdel:  Badande. Svårt bärja de stoora fångsterna. Ett aluminiumräcke där jag varit nära att slå av spöt. Begränsad kastsektor. Troligen bättre för kustmete.

Hör av dig om du önskar mer info. Jag skall försöka kolla upp hkpbad nummmer två på tisdag. Och ev kajer vid Nisse River ( aka Nissan)

Ha d gött / i

 

 

 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu skall jag ge mig ut på djupt vatten, men vad säger lagen om färdtjänst, om man vill ge sig ut och fiska på de vatten där allemansrätten ger dig rätt till att fiska på? Detta är först och främst en nyfiken fråga, men med en eventuell tvist =)...

ha d fint sålänge!

 

Redigerad med Kricke26
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

50 minutes ago Kricke26 sa:

Nu skall jag ge mig ut på djupt vatten, men vad säger lagen om färdtjänst, om man vill ge sig ut och fiska på de vatten där allemansrätten ger dig rätt till att fiska på? Detta är först och främst en nyfiken fråga, men med en eventuell tvist =)...

ha d fint sålänge!

 

Läs på.https://goteborg.se/wps/portal/start/fardtjanst/fardtjanstansokan/lagar-och-regler-om/!ut/p/z1/hU7BCoJAFPwar_ue5ap12w5GKmkQaHsJtU2l1pV1Lejr02NQNDCHYWaYAQ458K54tHVhWtUV90mfuHtO7fDgb2yGyXYV4O4YpcE-ihOKFLJ_AT7Z-AMMIQTelpI8K0mQUJ86rmd7uEBv6aA7z7OuXPo1cC2uQgtNRj29aozph7WFFl7G6jazVqRS0sJvlUYNBvLPJPQyf8UiY2_na_t0/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nordön/Instön ut mot Marstrand har ett flertal platser som är väl lämpade för rullstol. Bra platser för både Sik, Havsöring och Makrill!

Därutöver borde väl de flesta officiella handikappanpassade badplatserna vara potentiella fiskeplatser?

Tillgänglighet på badplatser - Göteborgs Stad

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...