Hoppa till innehåll

Nybörjare Behöver hjälp Sage approach vs Orvis Clearwater.


Kriizzh

Recommended Posts

Hej jag har en fråga har tänkt köpa ett nytt flugspö i klass #5 och en rulle å jag har tittat på ett Sage approach spö och då har jag tänkt med en Sage 2200 serie rulle vilket skulle kosta 4799 eller så har jag tänkt mig Orvis Clearwater spö med en Orvis Clearwater rulle och de kostar 4699 hade tänkt höra vilket ni tycker jag skulle köpa å vilket som är bättre av dem eller ifall ni har nå andra tips att jag ska ändra till något annat eller vad som helst ge mig tips å era åsikter ? :) /mvh Kristoffer

Redigerad med Kriizzh
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte ett Clearwaterkit för några år sedan när xxl hade någon tokig rea. Spöt är ganska rappt och trevligt men korken var av riktigt dålig kvalitet. Fyllningen har släppt så handtaget ser ut som en hålig ost. Rullen är en rätt tung och tråkig gjuten historia som tappar färg bara man tittar på den och bromsen är både ryckig och har högt startmotstånd. 

För de 2000kr jag gav var det okej, men inte mer. 

Säsongen börjar lida mot sitt slut så det är en utmärkt tid att göra en mer kostnadseffektiv men ändå trygg begagnataffär med någon etablerad forummedlem. Inom den budgeten ryms en beprövad premiummodell och en Danielssonrulle. Köpesannons brukar ge bra utdelning om du skulle bli sugen på att prova den varianten.  

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt mig ett par spön i Approach-serien i år. Ett #5. Jag upplever det som en aning rappt för att vara allround, men smaken är olika. Jag har knappt hunnit använda det, men jag vill minnas att mitt var mer åt #6-hållet när det gäller linvikten. En variant är att besöka en seriös handlare och provkasta, det är ju du som ska trivas med grejorna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...