Hoppa till innehåll

Omdöme Scierra X-Stretch vadare


haze

Recommended Posts

  • 1 month later...

har haft ett par midjevadare från scierra.

dock inte denna modellen.

läckte direct.

byte dom och nästa började med läcka inom, kort.

 

har 2 vänner som köpte en annan modell av midje vadare från dom med som läckte.

en 3:e vän köpte vanliga vadre av modell dyrare från scierra , läckte med.

 

kanske bara otur vad vet jag.

men skulle nog köpt ett annat märke.

 

personligen vill ja inte lägga så mycket pengar på midjevadare då jag använder dom för sällan.

men skulle jag få för mig att köpa igen så blir det från simms.

håller skiten ivf! (för hoppningsviss) =) .plus super kund service.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, inte just X-stretch. Kan dock inte hålla mig ifrån att kommentera ang generell produktkvalitet; har haft två par tidigare modeller av midjevadare från scierra i närmast identisk design; Det första paret är från 2010. Helt utslitna efter 7 säsonger (och dessutom flitigt använda som arbetsvadare vid biotopvård de senaste tre åren) hänsynslöst tvättade i tvättmaskin med vanligt tvättmedel. Gravelguardsen är trasiga, en byxhälla borta, en av fickorna har förlorat sin funktion som ficka (men man kan lägga ner saker där som man vill ha nere i vadarskon), rumpan ser ut som om jag suttit och fikat på den elaka änden av en golvslipmaskin...

De enda platser där vadarna läcker är däremot genom två millimeterstora hål på höger lår och rumpa som jag tror är från eldloppor. Fortfarande snustorr om fötterna om jag inte vadar lårdjupt. 

Andra paret från 2015. Använt under tre säsonger, sparsamt antal fiskedagar, ungefär 30-40 totalt, eftersom jag har slitit mest på det gamla paret vid hemmafisket. Fortfarande felfria.

Tycker de har varit prisvärda vadare i en kvalité som varit bättre än vad jag förväntat mig. Slitstarka som tusan. Gillar fickornas placering. Mindre bylsiga/tjocka i materialet hade varit trevligt, men det är sannolikt det som gjort dem slitstarka.

Jag hade gärna betalat mer för att få ännu högre kvalitet/design; individuellt valbar storlek på neoprensockor, fler storlekar (ett mindre storleksintervall på varje storlek) på byxan, robustare innerfickor (höll bara 6 säsonger), dragkedjornas tätning (håller fortfarande men membranet fransar sig och började ge upp efter 6 säsonger), mindre bylsiga/tjocka i materialet hade varit trevligt.

Hittar dock inte någon modell från premiummärken som både uppfyller mina krav och har bra rekommendationer. Tänkte köpa Patagonia, men lät polaren pröva sina först... väntar nog med det ett tag till. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har Simms Freestone både som midjevadare och de ”vanliga”. Har fiskat båda modellerna ganska hårt i 3 år nu och skäms nästan hur jag vårdar dem. Hängs upp efter fisket men inget mer. Ingen tvätt eller ens avsköljda. Hav och älv, promenader genom terräng där byxorna får ta stryk. Men de läcker inte en droppe och jag tycker nog de är värda sitt pris. Inte jättebilliga även om de är billigast i Simms sortiment. Känns ändå gedigna i jämförelse med andra fabrikat och modeller i samma prisklass. Nu var frågan om Scierras vadare är bra, och faktum är att jag inte hört något negativt om fabrikatet. Dock kanske inte lika många användare som Simms, Guideline eller Vision, men inte skulle jag tro de är sämre. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...