-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Svårt fiska uppströms, jag hinner då inte med, men jag är skadad i rygg å nacke då.. Menar att dra in linan så du är med i matchen hela tiden, känner flugan i strömmen... Men fiskarna krokar ju sej själv uppströms så... 😏😜 Mitt tips är fiska där det är lite lugnare ström, uppförs.... Så du lär dej hinna hänge med att dra in linan så du har kontakt med flugan så ska det nog gå bra!
-
By BertKarlsson · Posted
Hallojsan! Jag är ny här på forumet och i flugfiskets värld. Jag skulle behöva lite tips för nymffiske i strömmande vatten. Jag fiskar harr och öring. Kan ni berätta hur jag nymffiskar uppströms UTAN indikator, jag har förstått att man håller spötoppen ovanför nymfen och följer med strömmen. Men känner man verkligen hugg? Har ni tips på hur jag ska bära mig åt för att fånga harr och öring med denna metod?. -
Jag har en #3, #6, #7 och ett switch idag, #7 använder jag enbart till havsöring på kusten
-
Jag tänker köpa en flytring och sitter och kollar på vad som finns. Det lutar åt en fishcat 4 men dom är slut överallt och som det låter så kanske dom börjar leverera i april. Jag har även kollat på gunki squad. Har någon prövat den? Jag vill ha en ring där man sitter högt i.
-
By Ola Mörrum · Posted
Tack alla som kom med tips. Ska se vad jag kommer fram till. Skitfiske på er. -
Gary evans flyfishing har rea på Zephrus UL, 9' #5 för 4825 ink frakt till Sverige. Har själv köpt ett Zenith #5 där när dom reades ut. Funkade klockrent.
-
Om du har ett #7 tycker jag absolut du ska sikta in dig på ett #5 om det är så att du endast kommer att ha två spön.
-
By pavloshundar · Posted
Har gett mig ”sjutton på” att jag i år ska begränsa antalet spön jag har och bara spara de jag tror mig kommer att fiska med och låta de andra glädja någon annan. Kan eventuellt tänka mig att ta ett Hardy Zephrus ultralight # 5 som del i en affär om det är i mycket bra skick och ”sansat” pris. Om någon av er har intresse så skicka ett PM. 1. Carl Anderberg spömakare. 7’9” # 5.Parabolic action. 2 delat. Lite fiskat med så i bra skick. Spöstrumpa och aluminiumtub. 8750:- + ev fraktkostnad. 2. Paul Young - Perfectionist med 2 toppar. 7’6” #4. 2 delat. Byggt av Arne Remes, lite fiskat med så i fint skick. Spöstrumpa och aluminiumtub. 6500:- + ev fraktkostnad. 3. Dickerson 7612 - 7’6” #4 , 2 delat som Ulf Olsson byggt. Spösocka och aluminiumtub. Spöt är i bästa skick. 6500:- + ev fraktkostnad 4. Carl Anderberg spömakare. ” 4th-of-July”. 8’0”, # (5) 6. 3-delat med två toppar. Mycket lite fiskat med så i bästa skick. Spösocka + tub och ”tubsocka”. 9750:- + ev fraktkostnad. 5. Carl Anderberg spömakare. 6’6” #4 super parabolic. 2 delat. Lite fiskat med så i bästa skick. Spösocka och aluminiumtub. 8500:- + ev fraktkostnad.
-
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0
-