Hoppa till innehåll

Edge-träffar


TobiasHaugen

Recommended Posts

Så, vad säger ni? Det behöver ju inte vara mer pretentiöst än att vi bestämmer ett vatten och dyker upp med varsitt flugspö.

Eftersom att jag bor i Lidköping så tänkte jag kolla om jag har folk i min närhet som är intresserade? Ja ni som vill åka land och rike är ju också välkomna.

prövar iallafall att starta en tråd så ser vi vart det leder.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago Ismo sa:

Tanke på Kiruna är.....

 

 

NI (hur många ni blir nu blir) 1v. lr. 2...vi fiskar runt Kiruna...inga fjällturer..ni får gå tesammans + att fiksa boendet! + bil...vi åker max runt 9 mil som längst!...oftast kortare...vi fiskar Harr + Öring i 1:a hand...vi kan trixa in Röding...under en dagstur. Även om jag sällan själv fiskar Röding(mest vintertid)..jag visar er nära vatten bara en stump fr. Kiruna..det blir  fan betydligt billigare än era Fjäll resor.(kan tänkas)

Tanken är fr. i slutet av Juli...Rödingsfisket kan vara bättre tidigare...men den skiter jag i egentligen

Är på. Stenhårt. Ska förhandla med fru. Har bil plus tält osv. Tror inte fru vågar säga nej. Tack för detta inlägg,:) bäste medmänniska! Kan ta två till i bil. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

59 minutes ago hö&gös sa:

Är på. Stenhårt. Ska förhandla med fru. Har bil plus tält osv. Tror inte fru vågar säga nej. Tack för detta inlägg,:) bäste medmänniska! Kan ta två till i bil. 

Jag är på!

Ska du åka bil hela vägen, så kan du plocka upp mig i Hudiksvall. Det vore kul att få lite harr/öring å träffa Ismo. Plus ny bekantskap på vägen upp,

Hls Magnus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

41 minutes ago Freak sa:

Jag är på!

Ska du åka bil hela vägen, så kan du plocka upp mig i Hudiksvall. Det vore kul att få lite harr/öring å träffa Ismo. Plus ny bekantskap på vägen upp,

Hls Magnus

@Freak Har inte hunnit förhandla med fru än, men säger hon nej vet jag inte vad jag gör! ;) Dvs jag hämtar dig i Hudik! :) Fasen vad skoj! Jag kan visa hur man gör mackor också... :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago hö&gös sa:

@Freak Har inte hunnit förhandla med fru än, men säger hon nej vet jag inte vad jag gör!  Dvs jag hämtar dig i Hudik!  Fasen vad skoj! Jag kan visa hur man gör mackor också... 

Det kommer att bli tuffa förhandlingar med HSB, men jag brukar vinna ?. Mackor, så länge det inte är någon form av köpmajonäs i, så går de att käka?... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Ismo sa:

Jag hjälper er gärna! GRATIS!..det skall inte kosta mulltum att fiska här,..till ett bra fiske,...& jag tar inte ett skit i betalt. Ni är hjärtligt välkommna. MEN!!! betala för ett eget boende + bil...är ni många,...så blir det rättt billigt.

Tack! :) Pratade med en fru nyss. Hon fattar. Puh. Hämtar som sagt en kille i Hudik nästa sommar. :) Borde kunna knö in en till i bilen. Boende osv löser vi ju själva. Det kan vara jävligt svettigt att prata med fruar ibland... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt @Ismo ! Ser fram emot att träffa dig och @Freak ! Och få fiska med er! :) Håller med om rekreation. Ofta har jag hoppat över riktigt bra ställen pga att det är för mycket folk. Naturupplevelse är en stor del i det hela för mig. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago Ismo sa:

Varför jag vill "ha" en Edge-träff i Kiruna.är...börjar själv bli gammal..höger foten krånglar(sulan)..kan knappt gå längre sträckor längre...binder mera flugor åt andra...som VILL HA DOM!..tipsar mera åt yngre med det jag vet....förhoppningsvis så duger det.

Vore verkligen skoj att visa nära vatten kring Kiruna...hur bra dom kan vara. Har varit lite ..lr. lite å lite:D emot folk i "mina" vatten.

Men vet att ni har vett!...så det blir nog inget problem. Men det gäller att ha tur med säs. vädret skall funka,..det gjorde det verkligen inte i år....å mest troligt inte på andra ställen i landet. Men det gäller sig att lära sig av vädret..hur fisket blir därefter...sånt brukar ta tid att lära sig. Inget en köper rakt av.

Inga bekymmer! Vädret o fisket blir som det blir. Bara så skoj att få träffa er andra och komma till Kiruna!

☺️ Har jag riktig tur får jag köpa några puppor av dig. (Håller tummarna)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Ismo sa:

Kommer se till att alla som VILL!..får sina Pupppor..men de finns andra flugor som är jätte bra.

Superschysst! Den puppan är jag riktigt nyfiken :) på. Räcker överhandskast, eller ska man börja träna underhandskast?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
16 hours ago, Ismo said:

Kommer ALDRIG! ..mera svar på/i en sådan tråd mera..med ett " JA"...:lol:..undrar hur jag tänkte då?

Skärp dig, fan så mycket roligare att fiska med några andra än att häcka efter älven själv.

Har varje år 2 smålänningar på besök i dryga veckan och det tycker jag är sommarens höjdpunkt vad gäller fiske.

I år lite annorlunda dom var tre stycken och den äldsta i skaran hade frun sin med sig 3 plus 1= 4

Så jag visade vägen till dom yngre herrarna till en bäck i Kiruna regionen och var bered på att hämta dom men dom hittade hem själva (GPS)

Summa sumarum så var dom smått lyriska.

Jag och den äldre herren mördade harr i stora mängder under tiden i stugan min.

Tiden då det var roligt att fiska själv är för mig i alla fall förbi 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...