Jump to content
Sign in to follow this  
TobiasHaugen

Edge-träffar

Recommended Posts

6 hours ago Ismo sa:

Kommer se till att alla som VILL!..får sina Pupppor..men de finns andra flugor som är jätte bra.

Superschysst! Den puppan är jag riktigt nyfiken :) på. Räcker överhandskast, eller ska man börja träna underhandskast?

2 hours ago hö&gös sa:

Superschysst! Den puppan är jag riktigt nyfiken  på. Räcker överhandskast, eller ska man börja träna underhandskast?

Räcker gott att du förstår fiskets mening.

På 2018-09-16 at 13:43 Ismo sa:

Tack! Fiske skall inte behöva kosta så mycket(handlar om rekreation)....allt beror nog på vad vi ger tillbaka!..sålänge vi ger tillbaka...så har vi ev. nått att ta tillbaka oxå!

Har inte vart Guds bästa barn...när det gäller att "ta inte mer än du behöver"..men jag lovar!...allt har förtäts. Inget har gått till spillo.

Hoppas verkligen!...att vi får ihop något nästa år...kommer att kämpa med fingrar & klor..att ni blir nöjda.

Kommer ALDRIG! ..mera svar på/i en sådan tråd mera..med ett " JA"...:lol:..undrar hur jag tänkte då?

4 hours ago, Ismo said:

Kommer ALDRIG! ..mera svar på/i en sådan tråd mera..med ett " JA"...:lol:..undrar hur jag tänkte då?

Det är ju en tradition nu. Du har ju hela vintern på dig att peppa och samla energi... 😉

25 minutes ago Troutman sa:

Det är ju en tradition nu. Du har ju hela vintern på dig att peppa och samla energi... 😉

:rolleyes:

2 hours ago Helios sa:

Istället för träffarna i Älvdalen som det var förr, så blir det nu Kiruna...😃

Näää....:angry:

1 hour ago Noak sa:

Hur gick det ? 🤣

Tjaaaa!...Magnus persade på både Öring & Harr! .sedan persade Niclas mest! Harr fr. 0 till runt 1,3kg vad jag såg....Båda var rätt nöjda.

Edited by Ismo

16 hours ago, Ismo said:

Skärp dig, fan så mycket roligare att fiska med några andra än att häcka efter älven själv.

Har varje år 2 smålänningar på besök i dryga veckan och det tycker jag är sommarens höjdpunkt vad gäller fiske.

I år lite annorlunda dom var tre stycken och den äldsta i skaran hade frun sin med sig 3 plus 1= 4

Så jag visade vägen till dom yngre herrarna till en bäck i Kiruna regionen och var bered på att hämta dom men dom hittade hem själva (GPS)

Summa sumarum så var dom smått lyriska.

Jag och den äldre herren mördade harr i stora mängder under tiden i stugan min.

Tiden då det var roligt att fiska själv är för mig i alla fall förbi 

8 hours ago puoltsa19 sa:

Skärp dig, fan så mycket roligare att fiska med några andra än att häcka efter älven själv.

Har varje år 2 smålänningar på besök i dryga veckan och det tycker jag är sommarens höjdpunkt vad gäller fiske.

I år lite annorlunda dom var tre stycken och den äldsta i skaran hade frun sin med sig 3 plus 1= 4

Så jag visade vägen till dom yngre herrarna till en bäck i Kiruna regionen och var bered på att hämta dom men dom hittade hem själva (GPS)

Summa sumarum så var dom smått lyriska.

Jag och den äldre herren mördade harr i stora mängder under tiden i stugan min.

Tiden då det var roligt att fiska själv är för mig i alla fall förbi 

Jag gillar trots allt att fiska ensam....har gjort det nästan hela mitt liv, med farsan undantaget när (han levde)

Men som du säger..rätt trevligt att fiska med andra..MEN!!! Skall någon fiska med mig...så skall dom fiska med hur jag gör & tänker i 1:a hand...Det är ev. just det! Jag säljer.

Kul att det blev av! Tycker besökarna i gengäld för ismos godhet som guide får skriva ihop en liten sammanfattning av resan. 

Tanke på hur DYRT!!! många betalar för Harr/Öring fiske  ..att åka te fjälls!...Nä Nä..Det finns bättre på nära håll...jag kan tipsa om speciellt Harr-fiske mycket billigare...ni slipper Flyget.

Öring.fisket...så bör en ha tur..blir sämre å sämre fr år te år...pga KLIMAT-förändringarna  fr. att vara BRA!! i 3 av 4 år..så är en nere i BRA!  1 av 4:a

Harrrfisket är oftast rätt bra...beroende på tid.

Fördelen är att!!! en behöver inte boka tid i onödan. En bokar tid när det är BRA!

Fick nyss veta att min kära Mor tappat  ...sin nära å kära..Min Mamma år 84...vet ej hur entar det i den åldern?

Jan-Ivar..må du finna frid vart du än hamnar...jag saknar dig!:excl::wub:

1 hour ago Ismo sa:

Fick nyss veta att min kära Mor tappat  ...sin nära å kära..Min Mamma år 84...vet ej hur entar det i den åldern?

Jan-Ivar..må du finna frid vart du än hamnar...jag saknar dig!:excl::wub:

Tråkig att höra Ismo, hoppas att det går bra med dig och din mamma..

3 hours ago Noak sa:

Kul att det blev av! Tycker besökarna i gengäld för ismos godhet som guide får skriva ihop en liten sammanfattning av resan. 

Du kan läsa lite i denna..

8 minutes ago Freak sa:

Du kan läsa lite i denna..

Tur att en är längst i klassen!...en syns knappt.:D FOTA HÖGRE!!

12 minutes ago Ismo sa:

😂😂😂

3 hours ago, Ismo said:

Ber om ursäkt. Ibland blir det lite lågt. Som den bilden du tog av mig på mitt livs första harr...

🤣

60227ADC-2191-4108-AC74-9B3D94E2BEC4.jpeg

• Like 1

20 minutes ago hö&gös sa:

Ber om ursäkt. Ibland blir det lite lågt. Som den bilden du tog av mig på mitt livs första harr...

🤣

60227ADC-2191-4108-AC74-9B3D94E2BEC4.jpeg

Ja vem bryr sig om dig!   Bara Harren är med...GÖTT!

• Haha 2

2 hours ago, Ismo said:

Ja vem bryr sig om dig!   Bara Harren är med...GÖTT!

😘