Hoppa till innehåll

Vad är Musik egentligen?


Kricke26

Recommended Posts

Eftersom den förra tråden om musik försvann, så får vi väl starta en ny då... hoppas d skaver, d e lixom meningen ibland när man använder musiken som uttrycksmedel...

"Tempot höjs vid maskinerna
Här drillar man eliten
Produktionen har inte plats för den
Som blivit illa sliten
Men för att ingen skall tro att det är något fel
Med de tunga ackorden
Betraktas han som ett sjukdomsfall och behandlas
Av den barmhartiga arbetsvården

Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt
Staten och kapitalet, dom sitter i samma båt. Men det är inte dom som ror, som ror så att svetten lackar. Och piskan som kittlar, kittlar inte heller...

Deras feta nackar"

så sant så sant....

Redigerad med Kricke26
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

LIKA STOLT ÖVER O VARA SVENSK, som jag e missnöjd med våra maktgalna, pengakåta, tramsaktiga, lögnaktiga, svekfulla och odemokratiska såkallade politiker... så va d sagt, igen... varför rösta alls, när det inte finns något att rösta på? Hade dom brytt sig, hade vi redan haft en regering... Nu har vi inte d, så d enda jag skulle rösta på, är att ingen överhuvudtaget, i något parti, skulle ha 1 enda krona i lön innan dom tillsatt en hyfsat fungerande regering. Tom väldresserade apor kan bygga sandkakor o kasta paj...

???

Redigerad med Kricke26
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Kricke26 sa:

 

LIKA STOLT ÖVER O VARA SVENSK, som jag e missnöjd med våra maktgalna, pengakåta, tramsaktiga, lögnaktiga, svekfulla och odemokratiska såkallade politiker... så va d sagt, igen... varför rösta alls, när det inte finns något att rösta på? Hade dom brytt sig, hade vi redan haft en regering... Nu har vi inte d, så d enda jag skulle rösta på, är att ingen överhuvudtaget, i något parti, skulle ha 1 enda krona i lön innan dom tillsatt en hyfsat fungerande regering. Tom väldresserade apor kan bygga sandkakor o kasta paj...

???

ahhh härligt mä nån mer som lyssnar på lite  punk/oi å lite ska.. mä ett grymt band som grundas ur vänster falangen!!
en personlig favorit är låten "Det var då" ironin mot folk som lyssnar å tror på SDs syn på världen slår det mesta dem gjort! även en känga å nötterna till höger ;) vet att de är aven en favorit för Ron :D
 SHARP

Redigerad med Jonas_o
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...