Hoppa till innehåll

Nyheter från Hardy Bros Alnwick.


Ixoye

Recommended Posts

7 hours ago subbuteo sa:

Det jag menade var att Danielssons kvalitet säkert är minst lika bra trots att de kostar hälften så mycket eller ens det. Att då säga att priset på HBX-rullen enbart beror på att rullen tillverkas i England, som en del har antytt, är nonsens. Det är ju inte billigare tillverkningskostnader i Sverige. Hardy vet att de har sina fans och slår därmed på så mycket de kan på priset. Inget konstigt med det. Jag tror säkert HBX-rullen är fin. Men priset motsvarar inte vad du får i kvalitet om du jämför med exempelvis Danielsson. Vill man ha Hardy får man betala mycket för varumärket. Det var det jag ville säga.

Det var det jag ville säga också, varumärket kostar, det är den största skillnaden, och att Danielsson kunde sänka priset med hälften var inte så konstigt, Loop som tog den andra halvan försvann ju, men också deras distributionsnät, så jag tror inte dom säljer lika många rullar idag internationellt.

Redigerad med Ixoye
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6000 spänn för en rulle gjord i UK är väl inget att bråka om ?

Ok pris tycker jag

Det finns ju Asien tillverkade som är dyrare

Asien spön för över 10000 tex

Danielsson är för billiga för att vara svensktillverkade kanonrullar

Hur man kan köpa tex en Asien tillverkad L ... som är dyrare istället för en Danielsson och gynna svensk industri är obegripligt ???

Hade Danielsson varit dubbelt så dyr hade det varit en ursäkt , för billig

och inget coolt namn kanske är felet :(

 

  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago baeckmanj sa:

Vad är det som säger att en produkt producerad i England eller Sverige på något sätt är bättre än något som är tillverkat i Asien?

kan hålla med om att det känns lite exklusivare men frågan är om det på något sätt kan tänkas vara bättre? ?

Det finns ju ganska många aspekter på det där.

En är tex att det transporteras åt helvete för mycket grejer runt vårt hastigt förfallande klot.

Visst, det blir mycket billigare, och ofta nästan lika bra, oftast rentav tillräckligt bra med kinaskit.

Men är det mer grejer, eller ett välmående klot som är viktigast för oss? ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

33 minutes ago Henka sa:

Det finns ju ganska många aspekter på det där.

En är tex att det transporteras åt helvete för mycket grejer runt vårt hastigt förfallande klot.

Visst, det blir mycket billigare, och ofta nästan lika bra, oftast rentav tillräckligt bra med kinaskit.

Men är det mer grejer, eller ett välmående klot som är viktigast för oss? ?

Vi är inte helt eniga här hemma men på A säger vi att mer grejer är det viktigaste för oss.

Sen på B svarar vi stäpplöpare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag påstår inte på något sätt att jag föredrar utrustning som är tillverkad i Asien. Använder uteslutande Danielsson eller gamla hardyrullar.

 

Men jag tänker att det är en vedertagen bild av att produkter som är tillverkade i Asien är av sämre kvalité och det kanske är så, vad vet jag. förstår bara inte varför man inte skulle kunna tillverka lika bra eller bättre utrustning i Asien? på vilket sätt skulle vi vara bättre på att montera ihop ett flugspö t e x

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Ixoye sa:

När jag var ung så ratade man prylar som det stod "Made in Japan" på, det räknades som Kina skit på den tiden :)

Ja, japanska grejer har gjort en kolossal uppryckning. Japanska bilar var ett skämt på 80-talet. Nu räknas väl de som de driftsäkraste. Kanske kommer ”Made in China” vara en kvalitetsstämpel om 30-40 år, även om det framtidsscenariot kan kännas minst sagt tvivelaktigt i dag.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag torrviftade ett HBX 906 på min lokala flugfiskebutik idag, och jag måste säga att jag blev imponerad av bygget, personligen tycker jag Hardys Korea spön håller minst lika bra finish som dom Amerikanska spön jag ägt, men det här spöt låg på en högre nivå när det gäller finish, ett väldigt läckert spö var det, det kändes snabbt och distinkt med rejäl ryggrad, och hade låg swingweight för att vara en # 6'a.

Redigerad med Ixoye
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Ixoye sa:

Jag torrviftade ett HBX 906 på min lokala flugfiskebutik idag, och jag måste säga att jag blev imponerad av bygget, personligen tycker jag Hardys Korea spön håller minst lika bra finish som dom Amerikanska spön jag ägt, men det här spöt låg på en högre nivå när det gäller finish, ett väldigt läckert spö var det, det kändes snabbt och distinkt med rejäl ryggrad, och hade låg swingweight för att vara en # 6'a.

Så nu är det 10500 kr mindre i plånboken? ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...