Jump to content
  • Optionally enter a message with your report.

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Säljer ett CTS Anfinity X 690 4-delat  beställt klingan, socka och tub från fabriken, sedan custombyggt det här i Sverige. Övriga komponenter är inköpta från Hilevel med AAA-kork, titanringar och sjysta rullfästen.    Prisidé 2400:- + ev frakt 
    • Välformulerat (bra språk med frågor) och klokt satsat (inte gå på dyrt bara för att det är dyrt). Jag känner möjligen att jag saknar lite information om var du vill fiska större öring och hur du vill fiska.    Jag tänker att det funkar med det mesta, men dina personliga preferenser får avgöra. Ska du gå på ett switchspö och använda det som ett lätt tvåhands kommer ju en helt ny teknik att lära sig på köpet. En utmaning men riktigt kul. Det är ofta mindre jobb med ett tvåhands över tid. Vill du köra med ett enhands så tänk på vilken storlek på flugorna du tänker använda? Ju tyngre desto närmare switchalternativet.   Jag är rätt övertygad att mest för pengarna får du om du köper begagnat. Vill du ha toppkvalitet för halva priset säljer Loop ut Crosserien nu, men du landar över 3 kkr alla gånger. Eftersom du inte redan äger sju spön och vill ha ett åttonde så tänker jag inte rekommendera en kastkurs, som annars är en bra investering (för att lära sig kasta med alla spön man redan köpt).   En enhandssexa som inte är för soft är annars kompromissen du söker tror jag, men det är bara vad jag tror. Den funkar på fjället och i skogslandet efter större öring. Lägg på en sjuans lina om du vill kasta lite tyngre flugor och det kommer funka galant. Good Luck!    /Staffan     
    • Imponerande att få med sovutrustning mat o fiskeprylar inkl vadarna i den där packningen 😁👍
    • Klart linan blir för kort el kortare än du tänkt dig om man kapar en 10ans lina till en 8a...   De går ju helt klart men längden beror på helt hur taperingen är från början o även om klumpen va kort redan från start..  Men är den 10-11m+ så går de förmodligen utmärkt o kapa...kan hamna på 8m+ eller nå...    Är den kortare än så från start så får man kanske va beredd på 6,5m...  Enligt mig så är de viktigaste att gå på rätt vikt o sen blir längden på linan där efter....   Blir den för lång el kort så har du valt fel lina i utgångspunkt...  Oftast när man kapar en klump så tar man en linklass över o då brukar de sluta för min del på 8,5-9m.   
    • har en Guideline ULS Multi Tip Float 5/6 med låda och väska alla spetsar 4st samt flytande skjutklump rent ny säljes då jag kommer ej få användning av detta  har även en Guideline ULS Floating shoothing Line med spole samt låda rent ny  säljes som paket !  1000 kr plus frakt  se bilder  har även  RIO InTouch Single Hand Spey i nästan ny skick WF5F med spole låda  mitt pris 500 kr plus frakt  se bild    även  har en  LOOP sst dry fly Line 5a ny bara prov kastad med 1 gång sitter en taperad tafs på  säljes då jag inte tycker om den  mitt pris 600 plus frakt köpt på LOOP hemsida 990 kr där !  se bild    LOOP Q 6-8  med fodral samt låda vart med ute vid ån idag Torsdag ! annars i ny skick  högervev just nu de går att ändra nu 1100 kr plus REK frakt  eller bytes mot en Q 4-6 i bra skick med låda , fodral har ni så vill jag se bilder  se bilder     allt i ny skick säljes då jag inte kommer få användning av detta     
    • Fick nyss lära mig detta knep som fungerade över förväntat. Prova att sätta igång lampan på din mobil eller ta en lite ficklampa, lys inifrån vadarna i ett mörkt rum så kommer du se vart det släpper igenom ljus. Kludda med vatten osv. blir inte alls lika bra Lycka till!  
    • Orvis Recon #4 8.6ft Spöet i sig känns otroligt lätt i handen. låg swingvikt. För mig är det viktigt med låg swingvikt. Upplever spöet som mediumsnabbt Jag provade först med en Danielsson F3w 2-6 som jag nästan tyckte kändes lite klumpig på spöet. Bytte till en Danielsson Nymph W. Då kändes det bättre. Jag har provat 3st linor på det här spöet. SA Aircel Short #4. Vi kom inte överens. Linan kändes nog lite lätt. Guideline Presentation Evolve #4.. Känns helt ok. Kanske lite tung  Guideline Highwater Evolve #4. Känns också helt ok, men också lite tung. Har nu beställt en Orvis Hydros Superfine #4. Hoppas en del på denna lina då den har fått bra omdöme. Ni andra som har Orvis Recon vilka linor har ni provat/fastnat för?
    • Jag satte en hullingslös krok i byxbenet på mina vadare, dum som jag var tog jag bort den på plats så nu kan jag inte hitta hålet, har försökt hitta hålet genom Simms metoden med isopropanol, men det funkade inte på mina vadare (Vision Koski), testade sedan med att fylla vadarna med vatten, men jag kan inte se något läckage alls, det verkar som dom lagat sig själva, är det möjligt?
    • Finnar som sagt! -85..-86 nått!..när jag var uppe vid förgreningen Råsto/Tavvaätno, så kom det 2st Finnar cyklandes..dom skulle cykla upp till Råstojaure.
    • Fråga inte mig men många finnar gillar att cykla. Snackat lite med dom och de säger att de följer fyrhjulingarnas leder till stor del. Men blir mycket tid att leda cykeln! Och de använde sk fatbikes tror jag eller 27,5+. De ligger ute max en vecka. Väldigt svårt att tänka mig en längre vistelse på detta vis. Lägger ut igen samma bild från Lainioälv.  Cyklar kan vara väldigt dyra numera, eller slit o släng!  
  • Ämnen

• Images

• Create New...