Jump to content
Line-speed

Vars skulle du helst vilja bo?

Recommended Posts

"grönare på andra sidan"...då behöver inte ABSOULT inte!...kunna kasta långt.:mellow:

• Like 1

44 minutes ago jojo sa:

Island

Inte helt fel!...en lugnare plats! ..där en kan fundera på det senare.:mellow:

Bo å bo! Nog har det  blivit ett helt hysteriskt boende för den moderna människan, många tycks ju just inte göra annat än att bo och att jobba jobba för att bara kunna bo. Å jag har blivit äldre, å nog en trygghetsknarkare. Skulle "filmen" kunna backas så: Were ever i dry my waders is my home!

• Like 3

11 hours ago, Morgan said:

Bo å bo! Nog har det  blivit ett helt hysteriskt boende för den moderna människan, många tycks ju just inte göra annat än att bo och att jobba jobba för att bara kunna bo. Å jag har blivit äldre, å nog en trygghetsknarkare. Skulle "filmen" kunna backas så: Were ever i dry my waders is my home!

Med tanke på hur det är runt om i världen så är det ju egentligen en ren lyx att ens ha fritid - och pengar till t.ex fiskeutrustning!
Men visst är det så att vi som bor i ett lyckligt lottat land i det stora hela, på något vis hetsar om att ha en onödigt stor dyr bostad bara för att. När vi istället skulle kunna nytja pengar och tid på något som är viktigt för en själv.

• Like 1

Håller med dig Ixoye! Montana!! Love it! Eller kanske Jackson i Idaho eller kanske helst Fernie i BC, Kanada då Kanada enligt min mening känns mer likt Sverige på många vis.. En aning mer orört också än uppe i USA:s nordvästra del men visst är Montana i topp tre!! Mådde seriöst dåligt när jag satt på flygplatsen i Bozeman för ett par år sedan och skulle hem haha 😂

Som Fly Fellow skriver, Fernie B.C är ett bra alternativ. Fiske och skidåkning i världsklass, har bara provat fisket, men flera kompisar har även åkt skidor där. Queenstown NZ är också ett trevligt samhälle med många möjligheter i omgivningarna och i Montana finns det många fina ställen. När det gäller större städer så är nog Vancouver B.C svårslaget.

Här! Stugan på bilden är min och ändå harvar man runt i sthlm, suck...

IMG_0456.JPG

• Like 6

Här bor jag på sommaren och för mig på rätt ställe kommer. När jag flyttar ut gör jag det med fötterna först😀

5D168E88-4F4E-4F34-8C6C-DD9ED262827C.jpeg

0E8D34DC-41A7-4EDE-8514-5ECCFE41267B.jpeg

C301F4B7-4C4C-40F4-873A-6D50D9D8006F.jpeg

• Like 7

3 hours ago puoltsa19 sa:

Här bor jag på sommaren och för mig på rätt ställe kommer. När jag flyttar ut gör jag det med fötterna först😀

5D168E88-4F4E-4F34-8C6C-DD9ED262827C.jpeg

0E8D34DC-41A7-4EDE-8514-5ECCFE41267B.jpeg

C301F4B7-4C4C-40F4-873A-6D50D9D8006F.jpeg

Vackert!

• Like 1

Stackars VAK och puoltsa19, ni har det allt bra jävligt. Kan man hjälpa till på något vis?

2 hours ago, xps said:

Stackars VAK och puoltsa19, ni har det allt bra jävligt. Kan man hjälpa till på något vis?

Jag gör mitt yttersta för att bära denna börda 😂

43 minutes ago, Line-speed said:

Här bor jag... 

IMG_20190307_071449.jpg

IMG_20190323_161423.jpg

Inte illa en fjord till granne👍

59 minutes ago Hannu sa:

Granne med Ismo!

Öhhh!!!?

• Like 1

2 hours ago, Hannu said:

Granne med Ismo!

Ja precis...   Allt norr om polcirkeln är nästgårds..   Knappt 800km o hälsa på Ismo för en kopp kaffe.. 👍🤘

Januari, Nelson NZ

Februari, Nelson NZ

Mars Sogndal Norge 

April Skäret 10km från Uddevalla Sverige 

Maj Skäret Sverige 

Juni Skäret Sverige 

Juli Skäret Sverige 

Augusti Skäret Sverige 

September Skäret Uddevalla

Oktober Havanna Cuba 

November Havanna Cuba

Desember Argentina 

857339_572255706119780_911035164_o.jpg

• Haha 1

Alltså om vi får vara helt filosofiska här så vore det ju häftigt att bo långt ute i skogen. Så långt bort att mobilen inte har täckning! Men det blir knappast praktiskt med barn och jobb... Fast vem vet vad som händer i framtiden.

Jag har flyttat från stan och bor nu i skogen med en älv på tomten sen två år tillbaka. Är ju naturligtvis som en dröm men samtidigt blir man liiite stressad av detta, är lätt att vattnet tar fokus. 😃 Sen är det otroligt drygt att behöva åka därifrån och jobba varje dag, försöker dock styra upp så att man kan jobba mer hemifrån.

Till Liam som var 14; akta dig för att hamna i skuldfällor och "leva enligt normen"-livet, det är verkligen inte värt det om man egentligen  trivs bäst i skogen. Om jag hade fått börja om så skulle jag inte ha pluggat så jäkla länge och dragit på mig massa onödiga behov, bättre för ens mående att sänka levnadsstandarden en hel del och ha mer fritid och bo på ett ställe där man trivs (det är dessutom billigare att bo där). 

• Like 2

7 hours ago, Hogge said:

Till Liam som var 14; akta dig för att hamna i skuldfällor och "leva enligt normen"-livet, det är verkligen inte värt det om man egentligen  trivs bäst i skogen. Om jag hade fått börja om så skulle jag inte ha pluggat så jäkla länge och dragit på mig massa onödiga behov, bättre för ens mående att sänka levnadsstandarden en hel del och ha mer fritid och bo på ett ställe där man trivs (det är dessutom billigare att bo där). 

Jo, jag hoppas verkligen att jag får chansen på nått fint hus vid en fin älv!

• Like 1