Jump to content
Sign in to follow this  
haze

Önskar tips/info kring Repparfjordelva

Recommended Posts

Är det någon som kan ge mig några tips kring Repparfjordselva?

Har i så fall tänkt o åka dit i augusti månad. Vilka soner är då lämpliga/bra för flugfiske?

Var kan man ställa upp en husvagn? Camping eller fri campa?

Annat som kan vara bra att veta kring Repparfjordelva?

Jag har fiskat där två gånger. Fin liten älv. Jag har varit där i början på juli och fiskat i orange och blå zon. Blå zon har väldigt många heta platser, men där kan man ofta få köa eftersom de bofasta gärna fiskar där. Får du kort i blå zon skulle jag ändå prova ett par dagar där, för det är väldigt fint. Orange zon är också väldigt fin om vattenståndet är bra. I somras var det väldigt lite vatten i älven när jag var där och då var en stor del av orange zon ofiskbar. Hoppas på bra vattenföring, för är det så lågt som 2018 så kan det bli svårfiskat oavsett zon. Vi fricampade vid älven och det var det flera andra som gjorde. Men då tältade vi. Du måste höra dig för hur man gör med husvagn. Misstänker att reglerna är strängare då. Ved går att köpa i säckar i byn Skaidi. Det finns grillplatser längs älven. Desinficering görs på ungdomscentret vid Skaidi. Se till att ha fiskekort och desinficeringsbevis med dig när du fiskar, för de kommer garanterat att kolla dig. 

Du kommer inte få fiska med annat än flytlina och det lär inte behövas heller. Kort tvåhandsspö på 12 och en halv fot och switchspö är lagom. Ta med små krokflugor och bomber. Vill du ha mer utförliga tips på flugor kan du skicka PM.