-
Man måste ju inte läsa test om man inte vill😀. Själv tyckter jag det e kul.
-
I princip oanvänd ryggsäck , hip packen har jag använt några enstaka turer men är så gott som ny. Storlek Large på båda. Ryggsäck: 600:- Hip pack: 450:-
-
By Gurra_science · Posted
Hej, söker ett tvåhandsset för en rimlig peng. Klass 7 eller 8. 12-13 fot. söker främst loopspön såsom evotec, blueline eller liknande med tillhörande rulle och Lina. pma om ni har något liggande. Ungefärlig budget ligger på 2000 kr. mvh Gustav -
Grymt tvåhandsspö, slänger linor mellan 260-300grains enligt Hardy. Men funkar klockrent från 240grains. Som nytt använt kanske 5ggr. Väldigt lättlastat spö, perfekt för klassiskt switchfiske eller med de nya Trout spey linorna. Mitt favoritspö för OPST commando linan. 2500:- Kan skickas spårbart med posten för 63kr
-
Absolut, XO är enligt mitt tycke det bästa allroundspöt av de tre. Och det är som alltid svårt att vara kortfattad när det gäller spön. XO har en lite spänstigare klinga som ger ett bredare register och precis som du säger så har XO kvaliteter som gör det till ett trevligare spö när det man sätter på större flugor, det blåser mer eller när man vill komma lite längre med bibehållen kontroll. Även vid kortare distans är det lättare att kasta med högre precision. Det är lite mer pekpinne över XO om man säger så. Söker man en softare känsla är Zephrus kanske mer rätt men jag tycker fortfarande att XO är ett utmärkt allroundspö som passar bra för både torrisar och streamers i både strömvatten och sjö. Jag har ju haft de här spöna i flera år nu och det var kul att göra den här jämförelsen. Det var en större skillnad mellan spöna än vad jag trodde innan jag gjorde min side by side. Sen ligger XO prismässigt i samma klass som Hardy Wraith om man följer listan så rent rättvisemässigt hade det nog varit en bättre jämförelse?
-
Jag antar att Jonas menade att XO spöt var det bästa allround spöt av dom tre.
-
Att tala i termer om att ett spö är "bättre" för att man personligen trivs bättre med det känns lite skevt.
-
Tack för förklaringen! Jag kör med en tafsring och extra tip i de allra flesta fall
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0By BoobieNewbie,
-
0By BoobieNewbie,