Hoppa till innehåll

Danmark 15-18 mars


PatrikJ

Recommended Posts

Halloj,

Jag är sugen på en havsöringsresa till Danmark nu i Mars. Har aldrig fiskar HÖ i Danmark. 

Har räknat med 2 st hela fiskedagar, samt 2 transportdagar. Så vart i Danmark spelar ingen roll. Har sneglat lite på Isefjorden och Fyn. 

Vad säger ni? 

Har ni några rekommendationer, tips?

Kustfiske/flytring efter havsöring.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fyn er et fint valg, og Broholm slot og deres lodge er et fint udgangspunkt for nogle dages kystfiskeri efter havørred på Fyn.

På Facebook er der også denne gruppe om Havørredfiskeri på Fyn, hvor der løbende er indlæg om fiskeriet ?

https://www.facebook.com/groups/614272558624029/

Mvh

Allan Wermuth

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För att utveckla mina inlägg ovan:

På hela Fyn har du ett väldigt lättillgängligt fiske med guideboken ”117 fynska fiskeplatser”, guide om så önskas, och en hjälpsam fiskebutik i Go Fishing (Odense). 

Sydöstra Fyn (nånstans mellan Nyborg och Svendborg) är en bra utgångspunkt. Kusten där har ett flertal platser som fiskar bra under vår och höst och är relativt skyddad från västliga vindar (vilket ju inte är helt ovanligt). Skulle du mötas av 10-15 sekundmeter ostliga vindar kan du köra 30-40 min och hamna på en läsida. 

Ska man göra en veckotur blir det antagligen mer prisvärt att hyra ett sommarhus vilket låter sig göras mellan 5 000-10 000:-. Ett par nätter är antagligen bättre att ta in på slottet ovan. 

Fiskemässigt upplever jag det som enklare än Bornholm med fler kontakter. Antagligen har du bättre chans på ditt livs havsöring på Bornholm men för ett par dagars uppstartsfiske på säsongen (där iaf jag vill ha en del kontakter) väljer jag hellre Fyn. :)

Har du vidare frågor om fisket skicka pm med nr så kan jag slå en pling. 

/Mikael

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Uppskattar verkligen svaren! M.Thors, jag tycker att Fyn låter alldeles ypperligt att börja med, som en första resa. Jag kontaktar mer än gärna dig och tar all hjälp jag kan få ?.

Jag behöver skapa mig en uppfattning om lite vind och olika sträckor, och bygga upp lite olika alternativ beroende på vind/väder.

Samt kolla lite boende.

Men jag spikar FYN! Jag återkommer under veckan. Uppskattar att ni tar er tid!

Bornholm får bli i höst, dit kan man nog lura med familjen också.

 

Patrik

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...