Jump to content
Sign in to follow this  
Kricke26

Intresssefråga, minicamping i närhet av Vallda Sandö

Recommended Posts

Om tråden ligger fel, ursäkta och flytta gärna.

Vill bara höra mig för om intresse finns för att kunna campa i närheten av Vallda Sandö. Havsöringsfisket här är bra, faktum är att fisket överlag är bra men öringfisket sticker givetvis ut, tillgång till boende är dock minimalt i området  för resande, och då tältningsförbud råder i naturområdet funderar jag på att avyttra en del av min mark för iordningställande av en mindre camping. I inledningsskedet främst riktad till folk med egen bil och som vill tälta i det fria. Campingen är lokaliserad ca 3km från vattnet varpå man behöver egen bil, man kommer att tälta i öppen iordningställd skogsmark till att börja med, men i närhet till gemensamt duschutrymme, tvätt och toalett, iordningställda eldningsplatser finns  samt sophantering osv och frågorna är:

1. Finns intresse bland flug/sportfiskare?

2. Vad är skäligt att ta i betalning för en liknande tjänst med det som i nuläget ingår?

Utöver skön natur, sjysst campingplats och bra fiske ingår även tips på vart och hur man skall fiska för de som är intresserade av det. Finns intresse kommer även båt finnas att hyra framöver.

En tanke jag haft ett tag och som jag nu vill utvärdera, så tacksam för tankar osv kring detta.

Mvh,

Kristofer

Hmm, verkar som om campingsugna tyskar o svenskar med husbil är en bättre målgrupp 😉

😊, har aldrig sett en enda orm här uppe tyvärr, däremot i Sandö skulle man kunna inkludera och bjuda på huggormssafari! Riktigt mycke huggorm där, men rikligast på ganska avgränsade ytor... Husbilar är nog grejen för en säsongs-minicamping 😊... Enklare för egen del oxå faktiskt...

mvh/K