Hoppa till innehåll

Kläder för friluft & vardags-bruk


Lodjur

Recommended Posts

Åhoj!

Har nu för tiden inte lust att köpa kläder som inte går att användas mer än till vardags, förutom möjligtvis skor, då jag mycket hellre lägger pengarna på något jag kan använda när man är ute i skogen eller dylikt.

Tänkte därför fråga er om tips på märken som säljer friluftskläder som samtidigt är snygga nog för att kunna ha på sig på jobbet eller ute på krogen.
Fjällräven är väl ett givet sådant märke, men det måste ju finnas fler företag som gör snygga men samtidigt bra, slitstarka och funktionella kläder?

Shoot! ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Angående friluftsbyxor. Använder Revolution Race GPX-Pro byxa som jobbbyxa dagligen. Har gjort det i flera år nu. Inne på 4:e paret och det kommer säkerligen att bli fler. Extremt slitstark, snygg, bra passform och det till en bråkdel av Fjällräven och andra "premiummärken".  Har också ett par Fjällräven Keb-byxor som jag tycker tappade både färgen och styrkan i tyget aldeles för fort trots regelbunden vaxning. 

Marmot har snygga och sköna skjortor till bra priser, passar både på jobbet och i skogen.

Fjällrävens olika skjortor är också bra men dyrare än många andra märken. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag inte behoven klaffar särskilt bra, även om man bara ser till det funktionella. 

Utegrejerna ska i regel antingen vara svala för tuffare tempo eller hett väder, eller varma vid statisk aktivitet. I vardagen vill jag ha något mittemellan och de sakerna hittar jag aldrig någon användning för ute. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...