-
Inlägg
-
Inrikesflyget står för ca 1% av Sveriges koldioxidutsläpp och de utrikes flygningarna från Sverige för ca 5% om jag inte kommer ihåg fel, så det är mycket som har större klimatpåverkan än flyget. Men utrikesflyget är ändå betydande, vet inte heller om de räknar med när folk byter plan utomlands och flyger vidare, dvs om jag flyger från Sverige och byter plan i Amsterdam för en resa till Kanada. Räknas denna del av min resa då till Hollands utsläpp eller Sveriges ? Det spelar egentligen ingen för att klimatet är globalt, men det är ju så de räknar.
-
By Robert Alvarsson · Posted
Söker en 907 från vision. Ska ha till havsöring! onki kan vara något -
Naturrutan!--får en att minnas tebaks!..När en natur-ankaret... i sitt esse! Bengt Öste b la...även om han surrade skit i nästan hela programmet. Minns honom fr. Torneträsk...fiskandes..en arbetspolare sa!.." Bengt Öste fick faktiskt ..en "Röding "planterad" i slutet av filmen! Inget ont om Öste...han ville bara det bästa. runt 78-79 nått
-
Jag har en L5W #8-12 och en Control #8-13. L5W påminner väldigt mycket om H5D. Frågan är vad du är ute efter. Control är ju en tyngre rulle. Men den största skillnaden är att det är en antireverse där veven står stilla under en rusning. Control ställer du in en grundbroms på, och sen får du bromsa mer genom att trycka veven framåt om det skulle behövas. Det är ganska svårt att justera grundbromsen under drillning. Med nya Control är det inget problem med att linan fastnar i veven. H5D är en traditionell storspolerulle. Det är lättare att justera bromsen under fight. Vad du väljer är en smaksak. Är du nyfiken på antireverse och gillar rolig ingenjörskonst så köp Control. Vill du ha en traditionell rulle som inte väger lika mycket så köp H5D. Båda är bra rullar.
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0By BoobieNewbie,
-
0By BoobieNewbie,
-
0By BoobieNewbie,
-