Hoppa till innehåll

Kinetic O2 vadare


JSC

Recommended Posts

Någon som har erfarenhet av Kinetic O2 vadare?

Skittfiske säljer ett paket med dessa vadare samt jacka o skor till ett oslagbart pris. Simms vadare kommer inte på fråga för tillfället pga priset, billiga vadare eller mellanklass pris vadare måste jag välja bland. Ett plus för Kinetic O2 vadare dom har flera storlekar fast dom är billiga och jag behöver mediumking.

Haft Loop, Scierra, Vision, Guideline men inga har vart "värda" pengarna förutom gamla Vision extreme vadarna som höll i många år och på den tiden fiskade jag också som mest. Vadare för omkring 3000kr eller vadare för 1000kr verkar inte ha så stor skillnad i hållbarhet verkar det som samt att det gäller ha tur att få bra exemplar. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma erfarenheter som dig och började för några år sedan att köpa billiga "kinesvadare". Det har blivit några olika modeller bland annat Kinetic. Köper ett par nya varje år och behåller fjolårets som extra. En del har börjat läcka ganska snart men om jag inte kommer ihåg helt fel så tror jag Kinetic byxorna höll i alla fall nästan hela säsongerna. Har då aldrig ägt ett par vadare som hållt bättre än 1000kr/säsong så att säga....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte just det kitet till flickvännen för tre år sedan, just för prisets skull i kombo med att jag inte viste hur mycket hon skulle komma att bli frälst av flugfiske.

Hon har nu haft dem i tre säsonger med fiske i Lappland och Dalarna i Sverige, Slovakien och Kroatien.  All in all ca 65 dagars fiske med allt från direkt ner i floden från parkerad bil till timslånga vandringar i snår o skog. Än så länge inga fel på vare sig vadarna eller jackan. Skorna fick jag dock dock ersätta för henne förra sommaren. De höll bara 2 somrar. Just skorna är väl det enda jag kan tycka inte är så bra. De blir ganska tunga och tar oändligt lång tid att torka. Mina torkar nog på halva tiden.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...