Jump to content
Sign in to follow this  
Laxarnas prins

"Flygskam" för fiskeresa?

Recommended Posts

On 4/27/2019 at 5:29 PM, Laxarnas prins said:

Enligt Stefan sauk är det Moderaterna som värnar mest om miljön...

Jag är skeptisk.

Den här gången också, men nu lägger jag in en länk för att förtydliga

Edited by Henka
  • Haha 2

Guest

En av de ledande klimatforskarna i världen är en svensk, heter Lennart Bengtsson. Vad han säger om klimatet skiljer sig en del mot vad denna numera riksbekante 16-åring säger. Vem har kompetensen att uttala sig i dessa frågor?
Greta må ha goda intentioner men hon är bara 16 år och vet lika mycket om klimatet som Zara Larsson och Gretas mamma vet om politik.
Jag skriver detta för att belysa, det finns andra åsikter i dessa frågor, av professorer såsom Lennart Bengtsson. Media släpper inte fram dem då de inte delar dessa domedagsprofetior som övriga icke-professorer sprider.
Synd att artikeln är låst!
https://www.expressen.se/premium/nyheter/forskaren-om-klimathotet-ingen-anledning-till-oro/

5 minutes ago, Tyto Alba said:

En av de ledande klimatforskarna i världen är en svensk, heter Lennart Bengtsson. Vad han säger om klimatet skiljer sig en del mot vad denna numera riksbekante 16-åring säger. Vem har kompetensen att uttala sig i dessa frågor?
Greta må ha goda intentioner men hon är bara 16 år och vet lika mycket om klimatet som Zara Larsson och Gretas mamma vet om politik.
Jag skriver detta för att belysa, det finns andra åsikter i dessa frågor, av professorer såsom Lennart Bengtsson. Media släpper inte fram dem då de inte delar dessa domedagsprofetior som övriga icke-professorer sprider.
Synd att artikeln är låst!
https://www.expressen.se/premium/nyheter/forskaren-om-klimathotet-ingen-anledning-till-oro/

"En diger vetenskaplig meritförteckning är dock ingen garanti för ett gott omdöme"

http://uppsalainitiativet.blogspot.com/2014/05/om-lennart-bengtssons-beklammande-fard.html

Nu har jag själv ingen uppfattning om Bengtsson, men en snabb googling ger att han må vara välmeriterad, men också är väl ifrågasatt :)

Med röd-grön styrning och media i samma färg så matas vi självklart med dessa åsikter. Att ha åsikter som krockar med Gretas är ungefär lika illa som det var att berätta att man röstar på SD för 5-6 år sedan.

Det märkliga är att det är sån ensidig debatt i det här ämnet, vad jag skulle vilja se är en debatt mellan båda sidor på bästa sändningstid på Svt, varför får vi inte se det? det verkar som att det redan är bestämt vem som har rätt...

Guest
4 hours ago, Line-speed said:

Vafan....vet ni hur jävla dyrt de eee me 🍿🍿🍿🍿??? 

Skärmavbild 2019-05-01 kl. 09.01.28.png

37 minutes ago, Tyto Alba said:

Skärmavbild 2019-05-01 kl. 09.01.28.png

Uppe i 3 lastpallar denna vecka... 

Vissa trådar går de åt popcorn,får nog köpa en ny Micro nästa månad oxå.. 

Ingen kan iaf påstå att det är bra att vi flyger.

• Like 1

38 minutes ago Jolly Roger sa:

Ingen kan iaf påstå att det är bra att vi flyger.

Vi har aldrig kunnat flyga själv!...bara vi.:mellow:

• Like 1

Oavsett priser på popcorn så så är jag orolig för att miljön blir drabbad av människans osvikliga förmåga att unna sig. Flygresor, konsumtion och vi ska inte tala om plasthotet, inte minst i våra hav med allt vad det för med sig. Jag tror att vi får ta detta med miljön på allvar.

• Like 2

21 hours ago, John Silver said:

Med röd-grön styrning och media i samma färg så matas vi självklart med dessa åsikter. Att ha åsikter som krockar med Gretas är ungefär lika illa som det var att berätta att man röstar på SD för 5-6 år sedan.

Greta är ett icensatt mediajippo, det vet väl de flesta. (Jag kan faktiskt tycka synd om henne då hon uppenbarligen är en pengako för folk , hoppas tösen orkar). Hon vet kanske inte så mycket i fråga men hon engagerar ju!

• Like 1
  • Haha 1

Käns rätt löjligt att vi i Sverige skall stå i fronten för all miljö medvetande! I O F S...inte helt fel! Vi kanske styr rätt?--men rätt löjligt om jag själv får säga.

• Like 1

När jag inser hur jag angriper andra problem i livet så ser det mörkt ut för planeten...

1. Jag skulle må bra av att gå ned 10 kg i vikt. Ett sätt är att äta lite mindre och röra på mig mer. Det gör jag inte.

2. Har fått ont i ryggen och gått till en naprapat som har gjort underverk men samtidigt sagt att jag måste göra grovjobbet genom stretchövningar. Jag har skrivit ut 3 exemplar av övningarna, läst dem ett otal gånger och planerat in dem varje dag. Har inte börjat ännu.

3. Jag tror på vad majoriteten av forskarna säger om miljöpåverkan och vårt destruktiva leverne... Tar bilen varannan dag till jobbet utan anledning fast det är enkelt att cykla. Ska flyga till Malta till på semestern. Tar oftast bil till fiske fast det egentligen är cykelavstånd.

Detta gör att jag känner mig sorgsen inför mänsklighetens framtid på vår planet.

Rickard.

Edited by salmo prutta
Dålig meningsuppbyggnad.
  • Like 3

27 minutes ago, salmo prutta said:

När jag inser hur jag angriper andra problem i livet så ser det mörkt ut för planeten...

1. Jag skulle må bra av att gå ned 10 kg i vikt. Ett sätt är att äta lite mindre och röra på mig mer. Det gör jag inte.

2. Har fått ont i ryggen och gått till en naprapat som har gjort underverk men samtidigt sagt att jag måste göra grovjobbet genom stretchövningar. Jag har skrivit ut 3 exemplar av övningarna, läst dem ett otal gånger och planerat in dem varje dag. Har inte börjat ännu.

3. Jag tror på vad majoriteten av forskarna säger om miljöpåverkan och vårt destruktiva leverne... Tar bilen varannan dag till jobbet utan anledning fast det är enkelt att cykla. Ska flyga till Malta till på semestern. Tar oftast bil till fiske fast det egentligen är cykelavstånd.

Detta gör att jag känner mig sorgsen inför mänsklighetens framtid på vår planet.

Rickard.

Det är ganska skönt att se att man inte är ensam om sina svagheter, brister men jag tror generellt att sällskapet är ganska stort😀

Tomas S

• Sad 1

Flyg o far Ismo !  😉😈

17 hours ago, Ismo said:

Vi har aldrig kunnat flyga själv!...bara vi.:mellow:

Som man sa när man var liten hemma isi Lule iaf. 😂

• Like 1

On 5/1/2019 at 10:59 AM, Laxarnas prins said:

Greta är ett icensatt mediajippo, det vet väl de flesta. (Jag kan faktiskt tycka synd om henne då hon uppenbarligen är en pengako för folk , hoppas tösen orkar). Hon vet kanske inte så mycket i fråga men hon engagerar ju!

Greta är nog klokare och mer påläst än gemene bakåtsträvande Edge-farbror är jag tämligen övertygad om. 

• Like 2
  • Thanks 8

1 hour ago, Jonas_P said:

Greta är nog klokare och mer påläst än gemene bakåtsträvande Edge-farbror är jag tämligen övertygad om. 

Inte svårt att tro att du har rätt. Svårare att förstå på vilket sätt hon skulle kunna vara en pengako. Hörde henne svara någon att så fort hon talar om läget för klimatet så vill många byta ämne och tala om detaljer kring henne. Hon är inte dum. Det här med pengako är ett bra exempel.

Guest
3 hours ago, Jolly Roger said:

Exakt just därför! Det är ingen skräll att George Soros finns bakom Greta. Han hade varit mitt förstaval vid en gissning.
Soros är en globalist, en skurk som inte gjort annat än ställt till skada för det vanliga folket och sett till att de allra rikaste fått ännu mer pengar och inflytande. Det var Soros som sänkte den svenska kronan på 90-talet som kostade oss hundratals miljarder. Han nöjde sig inte med det, han sänkte sedan det brittiska pundet också. 
Att han finns bakom Greta talar om att det finns bakomvarande motiv.

Den som tror att klimathotet är en fråga om klimatet misstar sig. Det handlar om politik. Det har redan diskuterats att man ska ge FN enorma rättigheter i klimatfrågorna. Att klimatfrågan blev ämnet beror på att klimatet påverkar alla och saknar gränser. Dessa gränser som Soros vill riva upp för att hans uppdragsgivare ska kunna tjäna ännu mer pengar.
De kunde ju ha börjat med miljöfrågorna istället. Där kan ingen protestera, mänskligheten förstör naturen.

6 hours ago, Jonas_P said:

Hej Jonas_P. 😀

Om du läser alla inlägg ser du nog att jag inte är bakåtsträvande i fråga, tvärtom. Inte heller så värst gammal.

Och Greta är kanske klokare än vissa PK-ungdomar på Edge som inte sätter sig in i ämnet innan man uttalar sig😉 Om man läser det jag skriver ser du väl att jag skriver att hon engagerar och att jag tycker synd om henne. Jag kan starta med att säga att Greta lanserades av en reklambyrå/infuenser i sin strejk fyra dagar innan hon och hennes mor släppte sin bok. Folk gör pengar av mycket, även av Greta, läs nedan:

https://www.svd.se/ser-inget-problem-i-att-alla-vill-sla-mynt-av-greta-thunberg

https://www.sydsvenskan.se/2018-12-06/mats-skogkar-de-vuxna-bakom-barnet

https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinnet-bakom-greta-thunberg/

Edited by Laxarnas prins
  • Like 2

53 minutes ago, Tyto Alba said:

Exakt just därför! Det är ingen skräll att George Soros finns bakom Greta. Han hade varit mitt förstaval vid en gissning.
Soros är en globalist, en skurk som inte gjort annat än ställt till skada för det vanliga folket och sett till att de allra rikaste fått ännu mer pengar och inflytande. Det var Soros som sänkte den svenska kronan på 90-talet som kostade oss hundratals miljarder. Han nöjde sig inte med det, han sänkte sedan det brittiska pundet också. 
Att han finns bakom Greta talar om att det finns bakomvarande motiv.

Den som tror att klimathotet är en fråga om klimatet misstar sig. Det handlar om politik. Det har redan diskuterats att man ska ge FN enorma rättigheter i klimatfrågorna. Att klimatfrågan blev ämnet beror på att klimatet påverkar alla och saknar gränser. Dessa gränser som Soros vill riva upp för att hans uppdragsgivare ska kunna tjäna ännu mer pengar.
De kunde ju ha börjat med miljöfrågorna istället. Där kan ingen protestera, mänskligheten förstör naturen.

Vad har konspirationsteorier, som den citerade, på ett flugfiskeforum att göra?

...och snälla Tyto Alba... inga fördjupande PM till mig!!!!

18 minutes ago, Martinrutger said:

Vad har konspirationsteorier, som den citerade, på ett flugfiskeforum att göra?

...och snälla Tyto Alba... inga fördjupande PM till mig!!!!

Jo jag håller med!     Fyfan!  Verkligen oförskämt att han tänker helt själv!! 

• Like 1