Hoppa till innehåll

Dynamisk placering av snakeringar


kbra

Recommended Posts

Hej kloka spöbyggare:

Håller på att sätta ihop mitt nyaste projekt. Ett Affinity X 10' #5.

Om man nu ska vara noggrann med bygget bör ju snakeringarna placeras efter klingans aktion, vilket betyder att man måste vara beredd på att flytta ringarna när man placerat preliminärt med tejp och spänt upp klingan.

Jag börjar dock tröttna på att tejpa, riva upp tejpen och flytta ring efter ring för att sedan tejpa igen. Har ni andra kloka tips om hur att preliminärt placera ringarna för att sedan lättare kunna flytta dem.

Jag funderade själv på korta buntband men de går inte att korta in tillräckligt. Åtminstone inte på den smala toppdelen.

Idéer emottages tacksamt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej jag är på väg att prova ikväll. Har samlat ihop ett gäng gummisnoddar och sätter ringarna enligt CTS guide. Så får vi väl se. Egentligen vet jag inte hur stor skillnad det gör. Byggde ihop en 13-fotare för ett par år sedan och den enda ringen som jag tyckte var felaktigt placerad då var den första efter toppöglan. Jag har sedan byggt flera spön direkt efter guide utan att mäta dynamiskt. Ärligt talat har jag inte märkt någon avgörande skillnad, (vilket förstås kan bero på mig som dålig kastare. Eller på brist på jämförelse?)

Tack för tips!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago, kylia said:

Har du provat med den rekommenderade fördelningen? Har oftast tyckt att det enda som behöver göras åt den är placeringen av linföraren.

Linföraren hamnar väldigt nära holken/skarven mellan buttdel och nästa om man följer guiden

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...