Jump to content
Sign in to follow this  
Carlsson

hålla ordning på sina klumpar

Recommended Posts

4 minutes ago, Henka said:

En del linspolar spricker, andra har inte så bra passform så ibland halkar de isär och då blir klumpen gärna en smula trasslig.
Dessutom så är salar-spolarna något mindre i diameter.

Å andra sidan är det inte så noga för min del att ha med extra linor när jag är ute å fiskar, det är inte så värst ofta jag ens byter fluga på en dags fiske :)

10 minutes ago, Henka said:

Å andra sidan är det inte så noga för min del att ha med extra linor när jag är ute å fiskar, det är inte så värst ofta jag ens byter fluga på en dags fiske :)

Det har väl aldrig hindrat en från att bära med sig en drös med linor och flugaskar?

5 minutes ago, rifle said:

Det har väl aldrig hindrat en från att bära med sig en drös med linor och flugaskar?

Jag brukar oftast bara ha med en flugask och nån tafs ifall nån fluga skulle gå sönder eller tappas 🤗

En fördel med foamspolen är att hålet i mitten fungerar perfekt att ankra mimiborrmaskin vilket på ett perfekt sätt rullar upp linan på foamspolen. Jag skiftar linor många gånger under en sommar och det är effektivt och spar tid😀

• Thanks 1

6 hours ago, Laxarnas prins said:

En fördel med foamspolen är att hålet i mitten fungerar perfekt att ankra mimiborrmaskin vilket på ett perfekt sätt rullar upp linan på foamspolen. Jag skiftar linor många gånger under en sommar och det är effektivt och spar tid😀

Och jag trodde jag var prylgalen😂 

😀

Ja du Christian 1971.

Vad gäller linor är jag mer än medelsnittet galen, jag har ett modigt gäng med spön och dessa spön har sin arsenal av linor...

Att kasta fluga hit och dit är en passion för mig och jag gillar att pröva olika linor. Jag kan gilla att brottarkasta långt och då vinner ju en hederlig sjunk 1-2 Guideline. Lika gärna vill jag kyssa älven med en flytlina och där vinner en LTS float.  När jag vill ta lax i en kall juniälv vinner åter mina Guideline I-2-4 och tripple D ner till sjunk 6. Och jävlar i taket då min vän lät mig bolla med hans Rio Versy Tip med hans 13 fots Hardypinne...  Jag provar gärna nytt och går helt med känslan då jag fiskar men linan har sitt att säga. Av detta resonemang förstår ni att jag behöver "hålla ordning på mina klumpar" och där hjälper mig Guidelines salarfoamrullar mycket, i en bra Scierraväska ryms många alltför dyra klumpar som skapar glädje😀😀

Att sedan spola upp linor på en foamrulle med en miniskruvdragare gör världen till ett bättre ställe att vistas på😁😁

• Like 1