Hoppa till innehåll

Bästa midjevadarna. Simms G3 Guide vs Patagonia Gunnison Gorge


Jonas

Recommended Posts

Fiskar nästan uteslutande med midjevadare. Uppskattar inlägget jättemycket, har planerat inköp av någon av dessa modeller. Du gjorde det dock svårt för mig igen. Hade ju bestämt mig för Simms! ?

Passform vs fickor. Skönt att veta att det inte går fel med någon av dem. Blir nog Simms ändå.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använder ofta midjevadare. Betydligt luftigare när det är varmt och begränsningen i vadningsdjupet är sällan av betydelse där jag fiskar. Har likadana Patagoniavadare som Jonas och tycker de är toppen. Konkurrenskraftigt pris dessutom. Det enda negativa jag har att säga om dem är att gravel guarden inte tätar så värst bra jämfört med Simms neoprenmudd.

  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 hours ago, Jonas said:

Jag fiskar väldigt ofta med midjevadare och här kommer en kommentar på mina nuvarande favoriter.

AEB29E64-D8E5-4CA1-962E-23E22307C376.MOV 158.48 MB · 54 downloads

Intressant inlägg Jonas! Har du möjlighet att kolla vad respektive vadare väger? Vikten är ju ganska betydande när man skall vandra ut på fjället :)

Redigerad med Paul
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Simms 1182 gram

Patagonia 852 gram

betänk att simms har extrem slitstarka 5 lagersben från låren och nedåt samt ett betydligt stabilare bälte.

korrektion: råkade säga att simmsvadaren har en bakficka. Det stämmer ej, jag snurrade vadaren för långt av misstag.

fickan på simmsvadaren är förövrigt väldigt liten. Den här biten har man missat på en i övrigt grymt fin vadare. 

 

  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago, Jonas said:

Simms 1182 gram

Patagonia 852 gram

betänk att simms har extrem slitstarka 5 lagersben från låren och nedåt samt ett betydligt stabilare bälte.

korrektion: råkade säga att simmsvadaren har en bakficka. Det stämmer ej, jag snurrade vadaren för långt av misstag.

fickan på simmsvadaren är förövrigt väldigt liten. Den här biten har man missat på en i övrigt grymt fin vadare. 

 

Tack!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fiskar alltid med midjevadare, andra patagonia byxor på gång nu, första använde ca 6  år, sen dom var slut. Gillar stora fickor var det rymms flybox storlek wheatley, trevligt om man vill fiska lätt, behöver inga väst eller liknande, ett par flyboxar i fickan och lanyard. Alltså jättenöjd med mina Patagonia byxor.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

_56V5741.jpg

Kan slänga in en till kommentar på Patagonia Danner Boots River Salt jag använder. Har kört dem en säsong nu och de är helt oöverträffade. Fantastiskt grepp, otroligt sköna och en kvalitet som överstiger allt jag haft tidigare. Det här är tveklöst de bästa vadarskorna jag har haft. Ska se om jag kan få till en separat tråd om dem vid tillfälle.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 hours ago Pahtakorva sa:

Verkar inte vara något vidare grepp i någon av dojjorna. Ni har ju trillat omkull båda två...

Kanske ser ut så för ett otränat öga? En mer rutinerad fiskare ser direkt att jag vilar. @seppo_orma har helt uppenbart druttat på ända, förmodligen pga hal sula...?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...