Hoppa till innehåll

Dimension Berkley big game skjutlina


Recommended Posts

Tänker testa denna som skjutlina. En populär dimension verkar vara 0.71 65lb. Jag har följande spön som med tiden kan tänkas använda linan, 12,9 med 31g klumpar, 12,6 med 27g klumpar samt ett 14 fot med 40g klumpar. Funkar 0.71 till alla dessa eller bör jag gå ner i dimension tro?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Ståltråd?????? Har precis varit i Norge en vecka. Berkley Som skjutlina på alla rullar. Glömde (som vanligt) lägga rullarna i blöt innan fisket. Trots kyla första dagarna så är denna lina allt annat än styv. Ett par kast, sedan mjuk, fin och följsam. Ok, att lägga i blöt kvällen innan kan jag köpa, men koka linan?!?! Behövs det verkligen göras? Gör det någon skillnad mot en blöt och sträckt lina?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Ludvig72 said:

Ståltråd?????? Har precis varit i Norge en vecka. Berkley Som skjutlina på alla rullar. Glömde (som vanligt) lägga rullarna i blöt innan fisket. Trots kyla första dagarna så är denna lina allt annat än styv. Ett par kast, sedan mjuk, fin och följsam. Ok, att lägga i blöt kvällen innan kan jag köpa, men koka linan?!?! Behövs det verkligen göras? Gör det någon skillnad mot en blöt och sträckt lina?

Hej.. Blöt å sträckt?? Glömde du inte att lägga den i blöt? Om du kokar den så kanske du kan glömma att blöta den med gott samvete? Vad har du att förlora på att prova??   mvh borano20

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago, Ludvig72 said:

Min lina blir blöt och sträckt efter ett par kast iaf, undrade bara vad skillnaden är om du kokar linan. Strunt samma, finns säkert fler metoder för att få en skjutlina mjuk(are)?

Hej.. Fler metoder?? Beskriv gärna, mer än villig att lyssna och lära. Precis som med kokningen...  mvh  borano20

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sådan mjuk ståltråd som Berkley linan lär vara svår att hitta. Har använt min i engradigt vatten likaväl som i 20 gradigt. Bara marginell skillnad i mjukhet. Men skall prova på en 5 m bit som sedan spolas upp på en spole. Kolla mjukheten efter ca 1 vecka.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...