Jump to content
Sign in to follow this  
Sasko

Guideline DDC RTG #10/11

Recommended Posts

20 hours ago, Christian1971 said:

10/11 är de lila eller gröna?

Blandat av någon anledning 

BEB126DF-48EC-4A11-9893-146A21F5E69C.jpeg

On 7/12/2019 at 3:36 PM, Sasko said:

Någon som vet vad spetsarna väger i klass 10/11 ?

Mina är med blå markering, de väger ungefär 11 gr, det kan variera något från sjunkgrad till sjunkgrad..

1 hour ago, jonken said:

Mina är med blå markering, de väger ungefär 11 gr, det kan variera något från sjunkgrad till sjunkgrad..

Ok, tack

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Säljer mitt Loop-spö som är använt tre gånger. Skönt spö med mediumaction. #8 13,2' Bra till både skagit- och scandilinor. Kastvikter är mellan 29 och 32gram.  Spöet är i toppskick, se bilderna. 3000:- eller högstbjudande. Hör av er.
    • Jo, visst finns det fluglinor att välja bland fast få är prisvärda när de kostar lika mycket och upp till en tiondel av ett flugspö. Det som gjorde att många använde just den här linan åtminsone förr var just att den var prisvärd och att den verkligen var svävande intermediate längs hela linsträckan. Som gjord för fiske på grundområden och när det gick vågor utan att förlora kontakten med flugan. Extra distance linan har en del snabbare sjunkhastighet som många andra på marknaden. Men som du sa smaken är som.... Jag får gräva lite i plånboken och testa en tyngre klass än den som jag hade sist.
    • 30k för 1 vecka har aldrig vi hamnat på men allt styrs efter vilka älvar man vill fiska i. Vi har landat på mellan 12 & 17 tusen per person och då har vi fiskat 4 eller 5 dagar. Ta Minni exempelvis där har priset gått upp senaste åren men säg att det kostar 800 Euro per dygn för 4 fiskare samt boende och då har man älven för sig själva. Blir typ 2400kr per person och dygn och då ingår boende. Sedan flyg t&r = ca 2300kr/person Hyrbil 4 pers = ca 1500kr/person Så för 4 dagars fiske 13400kr + mat och eventuell hotell övernattning beroende på flygtider.  Mycket pengar javisst men enligt mig värt varenda spänn 😀
    • Smaken är som baken  Själv tycker jag att taperingen är en av dess främsta fördelar. 😂Vill man ha en kortare mer abrupt taperad klump finns det väl en massa att välja på?  Jag tycker det är schysst med möjligheten att presentera flugan relativt ”stealth” på långt avstånd. Tycker det blir svårare med tunga korta klumpar.  Men visst är det möjligt att Snowbee kommer med nåt mer kortklumpat/tyngre, den här kanske är nåt åt det hållet? https://www.snowbee.co.uk/webshop/fly-fishing/fly-lines/xs-plus-xs-tra-distance-line/spfl-exdi-xs-tra-distance-intermediate/
    • Ja det är överlag väldigt dyrt, sen styr ju valutan lite. Första gången 2013 vi var där var det 1kr = 19 isländska kronor och då var det överkomligt. Men 2017 när vi var där fick man 11.50 isländska mot 1 svensk så nästan dubbelt så dyrt. Nu tror jag kursen är runt 13 isländska så allt blir fortfarande dyrt tyvärr. Sedan finns det älvar där priset är mellan 1000-1500kr per dygn men dom är lätträknade iallafall vad jag lyckats hitta!! Pratade med en islänning en gång och han visste en laxälv där priset låg på ca 500 000kr per dygn 😱 Personer som hade fiskat där var Eric Clapton och David Beckham exempelvis........
    • Har bokat en resa till övre Kaitum v.28 och undrar om det är nån som kan tipsa vilka flugor man inte kan vara utan där och då.
    • Helt absurt att priserna kan vara som de är på Island. Känns spontant som att det borde skrämma iväg fler fiskare än det lockar. Även monetärt utfall. 30k för en veckas resa och 5 dagars fiske? Hur är det ens möjligt...
  • Ämnen

• Images

• Create New...