Jump to content
Ismo

Internet köp av material-flugbindning.

Recommended Posts

Tja!...

Blir rätt förbannad stundtals på div. "butiker"..när en skall köpa nått en behöver..kan vara hårmaterial,nackar,tupp,höna lr sadel...m.m

Hur mycket skit-material har en inte fått genom åren???

Vissa har inte en ...BILD på det en vill ha, utan bara vad materialet heter..har en..en bild "klicka för att FÖRSTORA!!" ..då blir den fan bilden mindre?:blink:..t ex.

Sälj det ni HAR HEMMA!..lägg ut förfan en bild på det. & &&&&& ..just på det en köper för tillfället. Köper jag en Melon..så vill jag fan inte få en Banan.

Känns som om det saknas KOMPETENS!!!..landet runt. Snacka går ju..men snacka så det gååår..är en annan sak.

Det var fan bättre förr...då visste säljarna vad en ville ha.

Synd på/med nya generationer....en måste vara på PLATS!/SE..för att veta vad en köper.

Om inte annat ..glad sommar.

// Ismo H Kiruna

Har handlat på KEN SAWADA!! ..tog mig endast 3st DAGAR???..att få materialet..lr vad det nu var ...3st DAGAR..vi pratar om Japan.:blink:

Här i Sverige!..så kan en få vänta 1 mån..& då är 80% restnoterat!...VILKET SKÄMT.

På/med Ken Sawada...så köpte det en SÅG!..varför kan det inte var likadant här?..." Det är för dyrt!" ..kan en tänkas knorras.:lol:

Taperade tafsar som en kompis beställde!..tog oxå bara 3 st dagar.....å märkväl JAPAN!!...mitt första köp!(nackar)..så ringde det på dööööra.. en måndags fm. En Taxi taxichaufför..bad mig skriva under.för ett paket..fattade inget..tills jag öppnade brevet!.."Nackar beställda" ?? ..REDAN NU?:blink: Det kallar jag service.

Tycker vi äldre borde ha större ansvar!..att kommande generationer inte köper en massa SKIT!..för dyra pengar. Vi skall vägleda dom..MEN! ..har vi fel..så skall vi "köpa" det..."Ooops! ..är det så det funkar nu?"

12 hours ago Yannis sa:

Finns Sawada shopen kvar?

Nej! Tror den las ned ifjol.

Förr var inte urvalet av material och prylar så stort som idag. Det innebar att man inte behövde binda lika mycket pengar i lagerhållning, alternativt att man kunde lagerhålla fler av varje vara. Då kom dessutom kunderna ofta in i butiken och valde själva. Om det var postorder var kunderna återkommande, inte lika otrogna som idag. En bra relation etablerades mellan säljare och köpare som gjorde det möjligt att resonera sig fram till ett lämpligt val. I och med att sortimentet var mindre kunde säljaren ha egen praktisk erfarenhet av det mesta. Idag förekommer så mycket skit att detta är omöjligt. Både säljare och köpare drabbas av den här utvecklingen, åtminstone seriösa säljare. Om man som säljare inte har det senaste syntetmaterialet i säsongens modefärg tappar man en eller många kunder.

Du, Ismo, borde ju ha det lätt. Du beställer bara något hekto balsa och ett par deciliter epoxyfärg. Sen går du ut och klubbar en ren, byter till dig ett harskinn mot ett par puppor och sedan är du hemma. Skogsfågel finns ju också däruppe. Du är ju så erfaren att du vet vad som funkar. Tänk på alla nykomlingar som är helt vilse i pannkakan. Eller det är kanske det du gör....?

9 minutes ago xps sa:

Du, Ismo, borde ju ha det lätt. Du beställer bara något hekto balsa och ett par deciliter epoxyfärg. Sen går du ut och klubbar en ren, byter till dig ett harskinn mot ett par puppor och sedan är du hemma. Skogsfågel finns ju också däruppe. Du är ju så erfaren att du vet vad som funkar. Tänk på alla nykomlingar som är helt vilse i pannkakan. Eller det är kanske det du gör....?

Mmm..kanske det! Jag vet vad jag vill ha..men problemet för mig är numer..ATT HITTA DET!!..otroligt dåligt utbud på/med dom flesta sajter..sen deras upplägg!..är oftast ett skämt. Det känns att en måste vara på PLATS!..för att se/känna/klämma på produkten för att hitta rätt.

Går inte att lita blint på att köpa det en ser..en köper "Grisen i säcken"

Dom säger.." Kanon Gethår..bästa på marknaden" Sen när en får det..så kan en tro dom rakat av pungen på Geten..lr. där i kring.:lol:

Ju bättre material en har(behöver inte vara dyrt)..dessto lättare binder en upp nått.

Ta balsat t ex. Den skall vara hård! ..för att fixa till en bra hållbar Puppa..lättare att tälja rätt med ..i mina ögon. Mjukt balsa så blir det bara ..problem med.

Men när en trots allt ..begärt så hårt balsa som möjligt!..så får en ibland kasta 4 av 5 ribbor..inte bra. Dom skiter i vad en begär.

Har förklarat att..en skall inte kunna klämma ihop en ribba mellan tumme & pekfinger( om en inte är extremt stark)..rätt bra tryck skall en kunna lägga..utan att kunna skapa en midja i balsat...så att nästan tumme/pekfinger möts.

Undrande bara eftersom ett par butiker har gjort en påfyllning av krokar och running line , ifall det har öppnat igen.  Handlade också direkt från Japan running line  och krokar.

6 hours ago Ismo sa:

Nej! Tror den las ned ifjol.

Krasst!! Bästa köpet av Rävhår...TELLIS! ..Men kan kritisera honom av att han ev. bilder inte har det en vill ha..den finnes på bild..men vad fan heter den????..sen får en höra att den finns inte längre?..TA BORT DEN DÅ!..det skall vara EXAKT!!! ..med bild & ev. material en vill köpa..rätt färg å allt.

Tänk om nån beställer strl. 14(15 mm kropp) Puppa av mig...men får strl.8 ..runt 23mm???..Tror inte denna blir glad.

VI!.. måste alla skärpa oss.

Det är såååå..enkelt i grunden.

• Haha 1

12 hours ago, Ismo said:

Krasst!! Bästa köpet av Rävhår...TELLIS! ..Men kan kritisera honom av att han ev. bilder inte har det en vill ha..den finnes på bild..men vad fan heter den????..sen får en höra att den finns inte längre?..TA BORT DEN DÅ!..det skall vara EXAKT!!! ..med bild & ev. material en vill köpa..rätt färg å allt.

Tänk om nån beställer strl. 14(15 mm kropp) Puppa av mig...men får strl.8 ..runt 23mm???..Tror inte denna blir glad.

VI!.. måste alla skärpa oss.

Det är såååå..enkelt i grunden.

Trycker du på en av bilderna i ett par sekunder får du fram färgnamnet. Den undre raden med små bilder. 

När du gör reklam för honom, är det väl inte konstigt att han säljer slut på några färger. Men han fyller väl på så fort han kan. 😊

Edited by Balswinger

39 minutes ago Balswinger sa:

Trycker du på en av bilderna i ett par sekunder får du fram färgnamnet. Den undre raden med små bilder. 

När du gör reklam för honom, är det väl inte konstigt att han säljer slut på några färger. Men han fyller väl på så fort han kan. 😊

Han har en en smutsgul färg med ett rävhår..skulle beställa den..den fanns inte! " Ta bort den då förfan"..vet inte ens vad den näms för? Inte han heller(verkar det)..men den är kvar i bild.:rolleyes:

Golden Webb! ..den har han inte haft hemma sen Hedenhös tid...