Jump to content

Recommended Posts

5 hours ago, hö&gös said:

När vi gick ”genvägen” med Ismo häromdagen gick jag och tänkte vafan ska man behöva göra lumpen en gång till?! 55 år gammal??? Men det kändes lite bättre när mäster Ismo bekände att vår genväg hade råkat bli lite värre än henkas. Iaf. Väl omhändertagna är ett understatement. Skulle du få chansen att fiska med honom har jag några goda råd. Konditionsträna. Fucking lyssna på vad han säger. Ta den chansen. Nedan bilder på mina första harrar. Ismo vägde dem till 1250 och 1300. Vi har haft det förbannat bra här. Imorrn är sista fisket. Kiitos @Ismo !

Ovanstående måste vara undantaget som bekräftar regeln om att man ska lyssna på Ismo!
Det KAN inte bli värre :D

Genvägen han visade mig å Karin innebar 1timme och 45 minuters myrtramp jämfört med den vanliga rutten som innebar 45-50 minuters rask promenad på stig??

• Haha 2
  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nytt personbästa på öring 2,6 kg, Jag har aldrig sett så många å så mycket aktiv öring i en ström, ett minne för livet. Ismo är en otroligt duktig flugfiskare och guidar oss i sina fiskevatten/ställen

?  

I sexårsåldern började mitt fiskeintresse. Det var 1970 första gången och mete efter abborre. När jag blev lite större fick jag ett grönt glasfiberspö av brorsan med en inkapslad haspelrulle. En Abuma

Posted Images

7 minutes ago Henka sa:

Ovanstående måste vara undantaget som bekräftar regeln om att man ska lyssna på Ismo!
Det KAN inte bli värre :D

Genvägen han visade mig å Karin innebar 1timme och 45 minuters myrtramp jämfört med den vanliga rutten som innebar 45-50 minuters rask promenad på stig??

Dom råkade bara få att vi hamnade i ett ris!!..var en fick ta 2steg ..för att komma ett steg framåt:rolleyes:..sen visade det sig att det endast skiljde 60m från det ställe jag var för runt 25 år sedan.." Aaaaa..det var den vägen jag gick då":lol:

• Haha 3
2 hours ago, Ismo said:

Dom råkade bara få att vi hamnade i ett ris!!..var en fick ta 2steg ..för att komma ett steg framåt:rolleyes:..sen visade det sig att det endast skiljde 60m från det ställe jag var för runt 25 år sedan.." Aaaaa..det var den vägen jag gick då":lol:

Bra Ismo! Ingen idé att ta den lätta vägen. De behöver uppenbarligen träna både kondition och pannben! ?

Riktigt fint fiske du har bjudit på, imponerande!

• Like 1
On 7/31/2019 at 6:33 PM, hö&gös said:

Mitt livs först harr vägde 1,25 kg. Ismo fotograferade. Tack!

CCEAE783-1726-417D-A44C-D97492FF9ACB.jpeg

Avslutningsdagens fiske var hårt men rättvist. Ismo fångade en fin öring. Nu var det min tur att hjälpa till som @Ismo gjorde med min första harr dvs håva och plåta. Grattis till en fin fisk Ismo och tack för att vi fick fiska med dig! ??

FCE645FE-201A-4349-9778-326C2C53C1BD.jpeg

35 minutes ago hö&gös sa:

Avslutningsdagens fiske var hårt men rättvist. Ismo fångade en fin öring. Nu var det min tur att hjälpa till som @Ismo gjorde med min första harr dvs håva och plåta. Grattis till en fin fisk Ismo och tack för att vi fick fiska med dig! ??

FCE645FE-201A-4349-9778-326C2C53C1BD.jpeg

"Avslutningsdagens fiske var hårt"

Och det finns det bildbevis på! Han snarkade så myggen flydde?....

IMG_20190801_205954.jpg

Edited by Freak
  • Like 1
  • Haha 2
29 minutes ago Freak sa:

"Avslutningsdagens fiske var hårt"

Och det finns det bildbevis på! Han snarkade så myggen flydde?....

IMG_20190801_205954.jpg

Snarkade?..Han hade så mycket Tigerbalsam insmort i rygga!..så allt gående gjorde att det rannt ner i röva..pga allt svett,,,Han försökte gnida bort smärtan mot marken ..när vi inte ville torka honom. däri bak..

• Haha 2

Tack själva gubbs! ..det var en riktig trevlig tur vi hade några dagar. Kör nu lugnt hemåt.

Edited by Ismo
  • Thanks 1
19 minutes ago, Ismo said:

Tack själva gubbs! ..det var en riktig trevlig tur vi hade några dagar. Kör nu lugnt hemåt.

??? Ses vi någon mer gång i denna perversa resa mellan födelse och död, och jag har ryggen full med tigerbalsam osv kan du väl vara bussig och ställa upp, jag hade röven full av enris när jag kom hem. 

3 minutes ago hö&gös sa:

??? Ses vi någon mer gång i denna perversa resa mellan födelse och död, och jag har ryggen full med tigerbalsam osv kan du väl vara bussig och ställa upp, jag hade röven full av enris när jag kom hem. 

Det sist nämda berodde på att jag ville FISKA..medans Freak inte ville torka dig "Normalt":blush:

• Haha 1

Hoppas ni vart/är nöjda! ..Var lite nervös vad jag hade lovat till..(PUCKO!) ..tänkte jag innan. Men nu har ni sett vad jag fiskar med å var..& vad jag ibland upplever i mitt fiske..skoj att ni OXÅ! ..fick  se det häftiga med Öringen..kunde vart ÄNNU BÄTTRE. ..RIKTIGT MYCKE BÄTTRE...om en har lite flyt.

• Like 1
  • Thanks 1
35 minutes ago hö&gös sa:

Ok, då fick jag förklaringen varför det var stopp i avloppet när jag skulle duscha ?

• Like 1
2 hours ago, Ismo said:

Hoppas ni vart/är nöjda! ..Var lite nervös vad jag hade lovat till..(PUCKO!) ..tänkte jag innan. Men nu har ni sett vad jag fiskar med å var..& vad jag ibland upplever i mitt fiske..skoj att ni OXÅ! ..fick  se det häftiga med Öringen..kunde vart ÄNNU BÄTTRE. ..RIKTIGT MYCKE BÄTTRE...om en har lite flyt.

Nöjd? Jag har fått uppleva en flugfiskares himmelrike. Nothing less. ?

• Like 1
1 minute ago hö&gös sa:

Nöjd? Jag har fått uppleva en flugfiskares himmelrike. Nothing less. ?

Vi har varit med om att uppleva en flugfiskares våtadröm! Du/ni har ett grymt bra fiske här uppe. Och jag är mer en nöjd att vi har fått äran att fiska med dig!

Ett stort tack till dig Ismo och din kompis.....

På 2019-07-29 at 17:52 puoltsa19 sa:

Platsen ni fiskar på ser bekant ut ?

Det märkliga är! ..tanke på att jag fiskat nästan hela -80 talet + -90 talet.& bra bit in på 2000-talet..så såg jag dig aldrig där.

Men du har bra minne. GÖTT!

2 minutes ago, Ismo said:

Det märkliga är! ..tanke på att jag fiskat nästan hela -80 talet + -90 talet.& bra bit in på 2000-talet..så såg jag dig aldrig där.

Men du har bra minne. GÖTT!

Om du bara viste, fick min första riktigt stora öring (77 cm) i början av 70 talet där ni var och efter det har det blivit en och annan till.

Jag fiskar nästan alltid nedströms byn, är ju född i byn och tillbringat alla somrar där fram till slutet 70 tal.

Så egentligen inte konstigt att vi inte springer på varan så ofta, jag började 10-15 år innan dig och fiskar merparten av gångerna nedströms byn :), skulle nog våga påstå, att det i dag inte finns så många som har lika många steg efter älven som jag, alla gamla gubbar som förr var efter älven har lagt av eller dött. 

8 minutes ago puoltsa19 sa:

Om du bara viste, fick min första riktigt stora öring (77 cm) i början av 70 talet där ni var och efter det har det blivit en och annan till.

Jag fiskar nästan alltid nedströms byn, är ju född i byn och tillbringat alla somrar där fram till slutet 70 tal.

Så egentligen inte konstigt att vi inte springer på varan så ofta, jag började 10-15 år innan dig och fiskar merparten av gångerna nedströms byn :), skulle nog våga påstå, att det i dag inte finns så många som har lika många steg efter älven som jag, alla gamla gubbar som förr var efter älven har lagt av eller dött. 

OK! ..bugar å bockar!..tror dock jag har mera steg än dig! Efter denna älv.  Finnes många som påstår sig..har vart i si å så många år i denna älv. ,,MÄRKLIGA att jag aldrig mött någon av dom? Sune Stålnacke minnes jag rätt väl..din Pappa?

OK! ..bugar å bockar!..tror dock jag har mera steg än dig! Efter denna älv.  Finnes många som påstår sig..har vart i si å så många år i denna älv. ,,MÄRKLIGA att jag aldrig mött någon av dom? Sune Stålnacke minnes jag rätt väl..din Pappa?

Japp min gamle far, har lämnat jordelivet men min äldsta farbror har för en 4-5 år sen slutat fiska, han är 86 eller 87 nu och fiskade varenda dag efter älven fram till att han la av :) så där har vi ngt att bita i.

Sista 30 åren har jag fiskat mest nån mil uppströms (där ni var och fiskade Harr) men minst 20 besök om året efter älven kring byn blir varje år, men som sagt nästan alltid nedströms.

Har du lite att göra ta bilen till Puoltsa i morgon och du kan lära mig Puppfiske, vi kan åka upp på baksidan där ingen i normalfallet fiskar

Är fullt övertygad om att JAG!...började fiska med div. Tuber engång i tiden..ingen annan(Kalixälv nu där vi fiskar). Tuberna fanns före mig! JA!

Folk har tagit efter mig(ovetandes)

Minns att jag gav Sune Stålnacke en tub kritvit...80-tal..vet ej hur det gick...men jag var fan i mej den som den "introdecerade" "Tuben i Kalixälv...för Öringen.

Just now puoltsa19 sa:

Japp min gamle far, har lämnat jordelivet men min äldsta farbror har för en 4-5 år sen slutat fiska, han är 86 eller 87 nu och fiskade varenda dag efter älven fram till att han la av :) så där har vi ngt att bita i.

Sista 30 åren har jag fiskat mest nån mil uppströms (där ni var och fiskade Harr) men minst 20 besök om året efter älven kring byn blir varje år, men som sagt nästan alltid nedströms.

Har du lite att göra ta bilen till Puoltsa i morgon och du kan lära mig Puppfiske, vi kan åka upp på baksidan där ingen i normalfallet fiskar

Vi lär fiska te sammans ! JA..väntar på det.

Är fullt övertygad om att JAG!...började fiska med div. Tuber engång i tiden..ingen annan(Kalixälv nu där vi fiskar). Tuberna fanns före mig! JA!

Folk har tagit efter mig(ovetandes)

Minns att jag gav Sune Stålnacke en tub kritvit...80-tal..vet ej hur det gick...men jag var fan i mej den som den "introdecerade" "Tuben i Kalixälv...för Öringen.

100 % säkert, när vi fick som mest med storöring var det 18 cm rapala wobler som gällde.

Inget ovanligt att man fick 5-10 storöringar på en kväll och varenda en bonkade man på den tiden.

Kommer i håg en kväll när jag fick 11 stycken över 2 kg och varenda en hamnade i säcken, men på den tiden var det inte så många som fick dom stora så skada var inte så enorm som gjordes, eller kanske, vem vet 

6 minutes ago puoltsa19 sa:

100 % säkert, när vi fick som mest med storöring var det 18 cm rapala wobler som gällde.

Inget ovanligt att man fick 5-10 storöringar på en kväll och varenda en bonkade man på den tiden.

Kommer i håg en kväll när jag fick 11 stycken över 2 kg och varenda en hamnade i säcken, men på den tiden var det inte så många som fick dom stora så skada var inte så enorm som gjordes, eller kanske, vem vet 

Minnes att du sa att en "Uusitalo" ..fiskade på ett speciellt sätt!..Ned täjld sked...på/med Rapala!..tidigt -70 tal--sen en ryck vid intag!..Sånt glömmer en aldrig.

Edited by Ismo