Hoppa till innehåll

Tfo bvk


slaskaren

Recommended Posts

Jag har ett 9'6" #7 som jag tycker är helt fantastiskt! Oerhört lätt (98 gram) och en behaglig, snabb aktion som inte känns "pinnig". Lägger lätt ut en hel WF7 (om man nu tycker det är viktigt).

Jag har också ett 9' #7 som är helt annorlunda. Mycket styvare och mer "okänsligt". Ett riktigt dängarspö som klarar mycket vind och stora flugor.

Vad jag hört om serien i övrigt är att de olika klasserna och modellerna är väldigt olika. 9' #6 ska visst inte vara nån trevlig bekantskap, men smaken är som baken.

Ryktet säger oskså att de lätt går av. Något som även jag blivit drabbad av. Två spödelar gled isär med en avbruten holk som resultat. TFO:s service lämnar dock inget övrigt att önska då jag fick en ny spödel för motsvarande ca 600 sek inkl frakt från USA. Detta trots att jag saknade garantisedel och hade köpt spöet begagnat. Jag plåtade av de trasiga delarna, mailade bilderna till TFO och de skickade en ny del. Så ska det gå till! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har ägt ett 9' #6 och det är otvivelaktigt det sämsta spö jag ägt, styvt som en blompinne och med en korkkvalitet man förväntar sig från ett spö från typ Dollarstore så passa dig för det spöt, dom högre klasserna har fått bra kritik, speciellt #8, hur det är med korkvaliteten på dessa vet jag inget om, men jag antar att den är likvärdig.

Redigerad med Ixoye
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När TFO BVK kom var den en stor snackis här på forumet.
Det höjdes till skyarna och jämfördes med betydligt dyrare spön. Se länken med över trehundra poster!
Där borde du finna det mesta du vill veta. Jag har själv ett och har inget att klaga på.
 

 

Redigerad med CeeBee
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gillar spön som inte är toppiga men heller inte för mjuka. Exempelvis tycker jag att vision big daddy var på tok för mjukt. Guideline exceed var supernajs i både 9 och 9.6 klass 8 och klass9 tycker jag. Men är sugen på något nytt till klass 6. Det kanske är nu man ska passa på att leva ut drömmen om att bygga själv? Det jag letar efter är ett spö som lirar bra med 15g lina, både skagit och lättare gäddflugor samt abborre.

Redigerad med slaskaren
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

TFO spöna är kraftigt underklassade, jag hade ett 590 också, det var något bättre, men då med en #6 lina, korken var lika usel på det spöt, jag knäckte skiten över knät i ren frustation tillslut och köpte mig ett Radian 905, snacka om skillnad ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago Line-speed sa:

Ska du ha ett riktigt bra spö för vettiga pengar så köp Greys gr 60 senaste TOREON versionenen.. 

OTROLIGT mkt spö för pengarna, överraskande bra faktiskt.. Riktigt bra känsla o svarar på tempoväxlingar.. 

Det ser riktigt intressant ut! Är der värt att gå på ett 9.6 för att få butt tro? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago, slaskaren said:

Det ser riktigt intressant ut! Är der värt att gå på ett 9.6 för att få butt tro? 

Jag har en 9fot 7a o den har butt.. Personligen gillar jag inte längre enhandsspön än 9fot från #5-9 

Har iofs ägt väldigt få 6,6 eller 10fot men de är väl att man undvikit dom.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...