Hoppa till innehåll

Sämre kustfiske på havsöring i norra Bohuslän?


hö&gös

Recommended Posts

De senaste sex åren har jag fiskat en helg per år ihop med släktingar i Tanum. De första åren var fångsterna bra eller okej, men de senaste åren har de blivit sämre. Förvisso har vi haft otur med vädret de senaste åren, men jag är ändå nyfiken på vad ni andra som fiskar i norra Bohuslän har för uppfattning om hur fisket har utvecklat sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte fiskat så mycket iår.Är upptagen med annat vid havet som får gå i första hand men om man jämför det här året med tidigare så

är det storskillnad att se havsöringen vaka.Tidigare år om man ser 5 år tillbaka så såg man vak hela tiden på sena kvällar eller hoppande  havsöringar. Nu har jag sett lika många vak under hela året som man såg på en kväll för fem år sen.Hisingen är katastrof jämfört tidigare åroch stor ändring uppe i strömstad med.Och Makrillfisket blivit sämre också men det berår på kvoter man ger till yrkesfisket.Men att påstå något så har alltid någon annan en annan synpunkt att fisket har aldirig varit så bra och så många havsöringa man har fångat iår har man aldrig fångat tidigare.Stora stim hela tiden vid kusten

Redigerad med Meritaimen
  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...