Jump to content
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Det var väl Zentih spöt som vann flera tester om jag inte minns fel. Sedan vann Sages Z-axis också. Poängen med detta - att olika premiummärken både har hyllats och sågats samt att dom ofta sågar spön och märken som dom själva säljer är ju så klart att visa på att en del av den kritik som riktats mot testerna inte stämmer. Då syftar jag såklart på den kritik som säger att dom (1) bara hyllar amerikanska spön och att dom (2) inte sågar sina "egna" produkter. Denna kritik är helt enkelt inte sann.    Vad tycker du själv skulle göra testerna bättre förresten? Det skulle vara intressant att höra.   /Thomas
    • Ja, alla blir saliga i sin tro. Och tycka att testerna är så bra de kan bli. Men att ex Hardy vunnit en räcka med tester är väl inte sant?  Vad jag har kunnat se så har de vunnit två tester med många år emellan. Och jag kan ha fel men Sage har aldrig vunnit något av YS tester? Sen vem som hyllats och sågats kan ju vara spännande men ändrar ju inte utslaget i testen. Men som sagt testerna har blivit bättre de sista åren och det är ju positivt.      
    • Du kanske har rätt, jag vet inte hur folk tänker, kanske är folk så pass puckade. Jag tror dock att relationen mellan PT-fiske och folk som skiter i naturvård är betydligt större vid alla nedskräpade, billiga och mediokra PT-vatten ute i landet.  Har bara varit i Norrby ett fåtal gånger, men det ett av mycket få PT-vatten i Sverige som jag verkligen har uppskattat.  Jag väljer att se det som att åka till ett vattenland med ungarna, de har jättekul när de är där men det förminskar inte naturupplevelsen av att bada från klippor i havet eller i badviken i sjön. 
    • Minns en Kvinna -98 tror jag den var..hade precis!...börjat kasta med 2 hands detta åt &...TRÄNAT!!..dock ej på gräsmatta. Hon hade ett turist företag i Tornedalen..hon sa .." Du kastar inte BÄST!!..men du har mest känsla i det du gör..vad jag sett" ..sa hon Fattade inte då vad hon menade..men förstått det efter. Så kasta K"uklångt ni!!! Lycka till.
    • Jag tycker att Yellowstoneanglers tester testerna är ungefär så bra som man kan begära faktiskt. Det finns en massa objektiv information om spöna - vikt, böjningskurvor och dylikt. Och sedan så drar dom sig inte för att såga premiumspön inklusive spön som dom själva säljer - Scott har vunnit och sågats, Sage har vunnit och sågats, Loop har hyllats och sågats , T&T har hyllats och sågats, och så vidare. Jag tror faktiskt att dom ger sin ärliga mening om spöna i testen. Och för ett tag vann Hardy en hel räcka av deras tester - och dom är gjorda i Korea. SÅ det stämmer inte att dom alltid premierar amerikanska spön. Sedan är dom ju också tydliga med deras egna preferanser vad gäller spöaktion och så - dom är tydiga med att dom gillar spön med mjuka toppar och mycket krut i butten. Och då får man ju naturligtvis läsa testerna med detta i bakhuvudet. Gillar man själv spön med djupare aktion så kan man ju så klart räkna ut själv att ens egna favoriter inte kommer att vara dom samma som Georges...
    • Har några nya/oanvänd  Peak HEX hair stacker    Made in USA! The non-plated aluminum body will not build up static so hair won't cling to the tube.  Also, both the top and bottom of the PEAK Hex Stacker are hexagonal so neither end will roll off your table. pris 150kr. inkl. frakt  
    • Ett trevligt spö , med mycket kraft och bra aktion . 
    • Visst, när det gäller toppen av ligan så är US alltid där, vad det än nästan gäller. Men av det jag sett från nätet tidigare av YS tester så har inte kastarna där varit särskilt imponerande. Och som vanligt i US så är flera av dem involverade i branschen och företagen vars produkter de ska utvärdera. Så bedöm själv hur objektivt det blir. Det ska dock erkännas att de senaste testen med klass 4 spön är bättre och de har med mer omfattande info, nästan lite för mycket innehåll då det tar form av typ en roman. Fast ex de statiska böjningskurvorna är bra, särskilt för mig som bygger spön men suger gör att de flesta företagen slutat med servicen att kunna köpa klingor.  I vilket fall, jag tror vi kan göra ett kvalitativt och rättvisande spötest här. Ett som en vanlig flugfiskare kan uppskatta och få glädje av. 
  • Ämnen

• Images

• Create New...