-
By salmo prutta · Posted
Jag är hemma och vabbar och eventuellt binder lite flugor. Så jag har fullt upp. - Någon annan som kan ta ansvar och ha sex med den stackars ensamma människan nu i juletid? Mvh, Rickard. -
Återkom gärna med en kommentar på den. Däremot stod jag och testa nya XO graphene i klass 6 för någon månad sen. Den var fin.
-
Samma här Hade kunnat visa när en JAS Gripen motor maxas ut i testrigg säger väl sig självt varför man inte får fota
-
Hardys "top of the line" på 1990 talet, spö: Hardy Sovereign 8,6" # 5/6 (1989-1997 )Som alla Hardy-spön då är spöts text påfört med pensel för hand och varje spö har ett individuellt nummer, ( detta har nr. 1FCZ10225 och av bokstäverna kan jag utläsa att spöt tillverkades i januari F 1993 C, Z står för spö- modellen The Sovereign, siffrorna kan jag inte utläsa något av, det är i alla fall inte antal tillverkade av detta spö för Hardy var och är en mycket liten tillverkare och då, så sent som på 1990 talet tillverkade Hardy det mesta för hand, otroligt att de kunde överleva med sådana produktions-metoder, men trevligt för oss som gillar fiskeredskap med "känsla". Rullen: Hardy The Golden Sovereign ( 1990-1997 ), näst minsta storleken 5/6/7 3". De första 1000 av varje storlek flug-rulle var individuellt numrerade. troligtvis inte fler in ca. 2000 st. tillverkade av varje storlek ( min gissning ) mycket dyra att köpa då, både spö och rulle, och troligtvis för kostsamma att tillverka. Sålde bra ,enligt Hardy men försvann alltså ganska snabbt från marknaden. Med lite tur kan man handla begagnat till trevliga priser, inte billigt men mycket för pengarna. Spöt köpte jag på rea ( 1/2 pris) i början av 2000 talet, Har fiskat mycket med det och fått mycket och stor fisk på det, fortfarande ett underbart spö att fiska med. Just denna flugrulle köpte jag för ett par år sedan på Ebay, jag tycker det är den bästa flugrulle-modell Hardy någonsin gjort och det är den rull-modellen som jag, sedan 18 år, använder för mitt fiske. Hittar du så passa på att köpa! Mycket bra och tåliga fiskeredskap som fungerar än och sedan är de underbart vackra att titta på, speciellt spöt har en finish och en utsmyckning som vi nog i dag har svår att hitta på dagens nya spön. God jakt och tight lines ! // Steen
-
Det är en mixad påse, inga jättelånga. Upp till 3cm. Obehandlade, så de behåller den fina flytförmågan.
-
Om inte Jonas av någon anledning inte nu skulle köpa det, så står jag på kö 😅
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0By BoobieNewbie,