Jump to content
Sign in to follow this  
JSC

Rulle som inte runningline trasslar

Recommended Posts

Billigare rulle där inte tunn runningline kryper in mellan spole och rullhus i klass 4-7 ungefär.

Gillar Loop clw clear har 3stycken jag ofta fiskar med men tunna skjutlinor kryper in mellan spole o rullhus ibland hänt ibland på lite dyrare rullar också.Vad finns det för rullar runt 1000kr där inte tunna skjutlinor kan komma emellan spole o rullhus? Behöver inte ha värsta bromsen bromsar oftast med handen om det behövs samt inte ute efter grymmaste coolaste rullen heller utan lägger hellre pengar på linor, spön och fisket. 

Edited by JSC

12 minutes ago, slaskaren said:

Lamson Liquid har jag aldrig haft problem med, eller alla lamson jag har oavsett om de har hel ram eller ej har jag aldrig haft det problemet med. 

Hur tunna skjutlinor har du använt? Både tunnaste Varivas och tunnaste Lazar line har d hänt med. 

1 hour ago, JSC said:

Billigare rulle där inte tunn runningline kryper in mellan spole och rullhus i klass 4-7 ungefär.

Gillar Loop clw clear har 3stycken jag ofta fiskar med men tunna skjutlinor kryper in mellan spole o rullhus ibland hänt ibland på lite dyrare rullar också.Vad finns det för rullar runt 1000kr där inte tunna skjutlinor kan komma emellan spole o rullhus? Behöver inte ha värsta bromsen bromsar oftast med handen om det behövs samt inte ute efter grymmaste coolaste rullen heller utan lägger hellre pengar på linor, spön och fisket. 

CWL är väl en fullframe....har du problem med skjutlinan på den🤔

9 hours ago, Christian1971 said:

Köp en fullframe så slipper du problemet. Loop multi ligger inom din budget. Stabil och bra rulle.

Clw är väl fullframe