Jump to content
Sign in to follow this  
ThePikeFather

SG High Rider Belly Boat 170, FishCat Utrymme?

Recommended Posts

Tänkte köpa en flytring, 
Mitt problem är att bilen nästintill alltid är fylld med familj, barnvagnar osv osv. 
Har utrymmet i passagerarsätet fram till övers. Får man plats med en utpumpad SG High Rider Belly Boat 170 eller FishCat motsvarande på det utrymmet?

Dum fråga kanske. Men dumt att handla först och få stå med hundhuvudet sedan. Tänkte om någon testat och kan ge mig svar.  :D
Allt gott! 

Nej, inte uppumpad. OM du tar bort foamet i sitsen på fishcaten kan det teoretisk gå att knö in. Savage ringen är större än Fc. Alternativt takräcke.

Dum fråga - men behövs nödvändigtvis barnvagnar till fiske?

• Like 1

Varför inte takräcke? 

Brukar ha min fiske-sup på taket....ofs är de mindre luftmotstånd i en bräda.. 

• Like 1

16 hours ago julius sa:

"-Nej, inte uppumpad. OM du tar bort foamet i sitsen på fishcaten kan det teoretisk gå att knö in. Savage ringen är större än Fc. Alternativt takräcke.

Dum fråga - men behövs nödvändigtvis barnvagnar till fiske?".

Tack för svar. Men tanken är utpumpad i detta fall.  Pumpa upp gör jag på plats. 
Mer kunna ta med mig en flytring och om tid finns när man reser med familjen, kunna sticka iväg på lite fiske i någon närliggande sjö. Takräcke för att jag inte vill ha en flytring på taket då "resorna" i dessa fall inte är renodlade fiskeresor och verkar vara segt o ha en parkad bil med flytring att "låna" på taket. Är det renodlade fiskeresor tar jag båten.

Edited by ThePikeFather

14 hours ago Line-speed sa:

Varför inte takräcke? 

Brukar ha min fiske-sup på taket....ofs är de mindre luftmotstånd i en bräda.. 

Exempel. 
Vi åker till svärföräldrarna. Vi stannar ett par dagar. Jag vill kunna vid tillfälle under vistelsen dra iväg och fiska lite. 
Så tänker förvaring också under parkeringstillfället. Känns för snällt att ha flytringen på biltaket så vem som helst kan "låna". 
:D
Tänkte mest om en utpumpad ovan modell får plats i bilen på frampassagersätet, så kan man vara lite spontan. :D
Allt gott!

När du skriver "utpumpad", menar du då utan luft? Då får den självklart plats. Jag har min flytring, stora fenor och stor pump i en 100-litersväska och det finns gott om plats kvar i väskan.

Ett alternativ är annars att släppa ut tillräckligt med luft för att den ska få plats. Då blir det inte lika jobbigt att pumpa upp den vid vattnet.

1 hour ago Bigsalmon sa:

När du skriver "utpumpad", menar du då utan luft? Då får den självklart plats. Jag har min flytring, stora fenor och stor pump i en 100-litersväska och det finns gott om plats kvar i väskan.

Ett alternativ är annars att släppa ut tillräckligt med luft för att den ska få plats. Då blir det inte lika jobbigt att pumpa upp den vid vattnet.

Jag kunde formulerat mig tydligare, jag menar utan luft. 
Sweet! Utan luft o den får den plats i ett framsäte. Fiskemöjligheterna ökar, känner en lättad fiskekänsla i magen och flytringsköp känns relevant.  :D Tack @Bigsalmon ❤️ 

Edited by ThePikeFather

2 minutes ago, ThePikeFather said:

Jag kunde formulerat mig tydligare, jag menar utan luft. 
Sweet! Utan luft o den får den plats i ett framsäte. Fiskemöjligheterna ökar, känner en lättad fiskekänsla i magen och flytringsköp känns relevant.  :D Tack @Bigsalmon ❤️ 

Det kan ju också vara så att när man åkt till svärföräldrarna med familj, barnvagnar osv osv känner man sig alldeles utpumpad och måste åka och fiska som rehabilitering... ;)

1 minute ago Bigsalmon sa:

Det kan ju också vara så att när man åkt till svärföräldrarna med familj, barnvagnar osv osv känner man sig alldeles utpumpad och måste åka och fiska som rehabilitering... ;)

Preeeecis! Du är en vis man, det har jag alltid sagt.  ;)