Hoppa till innehåll

Har du gjort nå nyttigt/vettigt idag?


Freak

Recommended Posts

7 minutes ago, Freak said:

Bytte kupéfläkt i bilen. Kommer inte att göra det igen......

IMG_20200201_151925.jpg

IMG_20200201_151917.jpg

Det har jag också gjort (men inte idag)! Jag måste säga att det skänkte mig ett stort mått av tillfredsställelse när jag var klar och det fungerade! Jag bytte i en Volvo 855.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
14 minutes ago Freak sa:

Lagat tvättmaskinen som har varit obrukbar i en vecka, nya kol så snurrar den igen. Å jag slipper tvätta på jobbet ?

 

 

Snyggt jobbat! Det där har jag också bytt en gång på en maskin. Har för mig det var rätt billigt och enkelt? Maskinen blev som ny efteråt :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Jonas sa:

Snyggt jobbat! Det där har jag också bytt en gång på en maskin. Har för mig det var rätt billigt och enkelt? Maskinen blev som ny efteråt :)

Har turen att känna en duktig reparatör, fick köpa reservdelar till bra pris av honom. Kol har ökat i pris nu när det finns motorer utan kol, de skulle ha kostat närmare 900:-... Tur att man har lite kontakter och kunskap. Det blir ju lite billigare då.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Igår uppdaterade jag all marinelektronik i hela båten, bytte ut alla småbatterier i mina MOB armband och testkörde en timme i havet så allt rockar inför premiären.
idag ska jag packa in min Kingfisher från Point 65 i bilen och åka till Comstedt i Göteborg. Pelle ska hjälpa mig att custombygga om en Minnkota Poverdrive V2 så den får kortare stag och sen ska vi testa montera den med snabbfäste fram på kajaken. Vi får se hur det går? Gör en tråd om det sen? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
21 hours ago, Henka said:

För mycket nyttigt. 

Målat. 

Eldat.

Rotat i trädgården

Målat.  Igen. 

 

Å inte en fisketimme. Fyfan.

Men du är inte ensam om eländet om det är någon tröst. Idag har jag jobbat, sedan högg jag ved en timme. Sedan jobbade jag. Så högg jag ved en timme till. Nu jobbar jag igen, men max en timme till sen skiter jag i det för idag. Fiske? ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

32 minutes ago, hö&gös said:

Men du är inte ensam om eländet om det är någon tröst. Idag har jag jobbat, sedan högg jag ved en timme. Sedan jobbade jag. Så högg jag ved en timme till. Nu jobbar jag igen, men max en timme till sen skiter jag i det för idag. Fiske? ?

 Har varit duktig pojke idag med. 

Målning, grävning m.m.

Fiske i 45 minuter, men gav upp då jag bokstavligen höll på att blåsa ur båten ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Pandemin gjorde att man fick mer att göra på jobbet. Så gick svärfar bort. Då fick vi att göra med det och det är nog inte klart förrän i sommar. Vi fick hem veden vi beställde i december. Den hade legat ett tag visade det sig. ? Men frun är duktig som fan, vi hjälps åt. Drog igång Rolle. Gôtt. Röjde ur veboa och hittade årets koltrastbo. Imôrrn skiter jag i allt o åker o fucking fiskar. Kör lite 5:2 ibland.

9DA0627E-B274-48CF-AD5F-7F747997BD5E.jpeg

E7DBD371-498E-490F-B17F-64FD745F03FA.jpeg

B505FD0C-F98C-4EFB-B6A5-250526D58B79.jpeg

57598575-24C3-41C5-8FC3-2BFA17F2A934.jpeg

0CBD53E8-D473-4CEF-9D59-F52A9580BF2F.jpeg

6D0A21BB-0DCE-4603-8815-BF3500E87524.jpeg

9073F1DC-84C5-40AA-BE2A-58E2BD463AB4.jpeg

616E40FE-D8EA-4983-BF00-A1D2715E24BE.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...