Jump to content
Freak

Har du gjort nå nyttigt/vettigt idag?

Recommended Posts

Det fanns en liknande tråd tidigare men jag kan inte hitta den så det blev en till....

Skriv något! Stort som smått. Det behöver inte vara så märkvärdigt, bara att du känner att nu har gjort något som känns bra,, Att ligga på soffan och blänga på nå, kan ju också vara nå:ph34r:

Var ut en sväng i skogen igår och plockade årsbehovet av svamp å lingon. Det blev några timmars rensning i går kväll. Har idag förvällt svampen och kokat lingonsylt och snickrat på huset.

@Henka Detta måste vara en bra tråd för dina hushållssysslor:P

Hls Magnus

• Like 1

Skickade in en massa kompletterande uppgifter till en trilskande Försäkringskassa

2 hours ago, Freak said:

@Henka Detta måste vara en bra tråd för dina hushållssysslor:P

Hls Magnus

Jag försökte göra en rättvis beskrivning av dagens diskande och skjortstrykning, men servern returnerade ett felmeddelande om att det inte fanns tillräckligt diskutrymme för min disk. Det var verkligen hårddisk.

@jakob trevlig läsning va?

49 minutes ago Henka sa:

Jag försökte göra en rättvis beskrivning av dagens diskande och skjortstrykning, men servern returnerade ett felmeddelande om att det inte fanns tillräckligt diskutrymme för min disk. Det var verkligen hårddisk.

Du måste lära dig att göra fel! Så du blir fri från hemmet å kan fiska. t.e.x färga tvätten (hennes), slarvdiska, bränn maten, cayennepeppar på toapappret eller i trosorna. Bli odräglig, lukta svett. Töm surströmmingsspad i dammsugaren, lim på toasitsen.

Just now, Freak said:

Du måste lära dig att göra fel! Så du blir fri från hemmet å kan fiska. t.e.x färga tvätten (hennes), slarvdiska, bränn maten, cayennepeppar på toapappret eller i trosorna. Bli odräglig, lukta svett. Töm surströmmingsspad i dammsugaren, lim på toasitsen.

Cayenne i trosorna har jag testat, men det sved så förfärligt!😰

Just now Henka sa:

Cayenne i trosorna har jag testat, men det sved så förfärligt!😰

Ja.... Det ska vara i hennes å inte i dina stringtrosor.....

2 hours ago, Henka said:

Det gör ont i mig att se ditt totala förfall. ☹️

Jag ligger i tältet långt inne i fjällen och jagar älg. Proppat i mig kantareller och älghjärta till kvällsmat. Det är verkligen helt sanslösa mängder kantareller här nu.

34 minutes ago, jakobj said:

Det gör ont i mig att se ditt totala förfall. ☹️

Jag ligger i tältet långt inne i fjällen och jagar älg. Proppat i mig kantareller och älghjärta till kvällsmat. Det är verkligen helt sanslösa mängder kantareller här nu.

Står de som svampar ur marken?🤣

7 hours ago, Henka said:

Står de som svampar ur marken?🤣

Snart så!

Ingen dålig morgon att kikarspana inte. 😀

0925149E-338C-4CBA-AE5A-B33E1FC6CFD3.jpeg

• Like 6

Förutom jobb så har jag nog fått en släng av @Henkas eländiga virus. Har städat badrummet, kokat saft och äppelmos 😰

Nyttjade "gratis" komp-tid vi fick!!?..i allafall!  Drog iväg å fiskade Fredag...skulle fiska efter sur Lax(förbjudet!)...så smäller det på en Öring på runt 3kg/minst!...Förbjudet. Men den klev av. Tur det.

Arbetsdag hemma på området idag. Var ute på havet och plockade in prickar på grynnor och markeringar i farleden till båthamnen.

En släng av Hvirus idag å, gjorde dragen gris, bakade bullar och en nötpaj. Nu så är det soffläge;)

NEJ! ..inte ett skit.

10 minutes ago Ismo sa:

NEJ! ..inte ett skit.

Härligt,, blir lite avundsjuk faktiskt.

On 9/14/2019 at 12:08 AM, Ismo said:

Nyttjade "gratis" komp-tid vi fick!!?..i allafall!  Drog iväg å fiskade Fredag...skulle fiska efter sur Lax(förbjudet!)...så smäller det på en Öring på runt 3kg/minst!...Förbjudet. Men den klev av. Tur det.

Tjuvfiske rakt igenom alltså. Finne!!!! 😝

4 hours ago jakobj sa:

Tjuvfiske rakt igenom alltså. Finne!!!! 😝

Jupp! Men hade gärna klappat ihjäl en Lax.

5 hours ago, Ismo said:

Jupp! Men hade gärna klappat ihjäl en Lax.

Hirven kulla on kullan kallis.

Det betyder ”hirven kuk är en dyr guld” för er som inte är insatta i det finska språket och är av samma betydelse som ”skitt fiske”, ”knaek og braek”. Dvs ”lycka till” men utan jinx. 

Det har Ismo lärt mig iallafall. 😀

• Haha 1

1 minute ago jakobj sa:

Hirven kulla on kullan kallis.

Det betyder ”hirven kuk är en dyr guld” för er som inte är insatta i det finska språket och är av samma betydelse som ”skitt fiske”, ”knaek og braek”. Dvs ”lycka till” men utan jinx. 

Det har Ismo lärt mig iallafall. 😀

Har jag? hmmm:blink:

43 minutes ago, Ismo said:

Har jag? hmmm:blink:

Jo du lärde ju oss alla det. Minns du inte? 😭

22 minutes ago jakobj sa:

Jo du lärde ju oss alla det. Minns du inte? 😭

NEJ!!

PSA prov!...gör ni som törs!---Jag gör det INTE! Allt för för många i min vänkrets! har dött i förtid pga. detta..tragiskt för dom å anhöriga.

Nu pratar jag inte om bara medelålders ..å över detta...gör en koll! ..om ni törs. Jag vill inte.