Jump to content
Thymallus

Märkligt på insidan av vadarna

Recommended Posts

Någon som vet vad detta är/ kan bero på?

Är det något man ska vara orolig för?

På utsidan av vadarna syns inget och de läcker inte heller. Detta såg jag efter att jag tvättat vadarna. När de torkat så hade "fenomenet" dragit sig inåt lite och var inte lika stort och "fluffigt" så att säga...

IMG_9732.JPG

IMG_9733.JPG

Så där är mina Vision Ikon vadare. Läcker in vatten där det ser ut så där. Jag har limmat men tyvärr dök det upp fler ställen efter varje gång jag använde dom som läckte. 

Försök laga innan dom börjar läcka. 

Edited by _tobbe_

Dålig kvalitet helt enkelt dom håller på att vittra sönder.

Edited by bratteus

Är vadarna inte allt för gamla kan du reklamera dem. Mina Visionvadare blev så där efter fem år, och då var det bara att köpa nya. De började läcka överallt och det hjälpte inte att jag försökte laga dem med Liquisole. Men ett par vadare som håller i fem år är ju klart godkänt. Gore tex-jackor och andra plagg av olika "texmaterial" kan också delaminera på det där sättet. Då är de tyvärr slut.

OBS; vadarna är från i år. Började använda dem i Juni. Detta svaret är fr Taimen, är det bara struntsnack från deras sida eller?

This part of the material is not waterproof, it is a mesh that serves to hide sweat (water) on the membrane.
If fabric have not this mesh, you would see that waders are wet with sweat or water. Check and soak the waders lightly with water from the inside, no see water on the fabric.

Do waders leaking does not depend on this layer, the waterproof membrane is between the mesh and the top layer. Mesh is only for hide sweat.

You can send us waders, we will see your waders and we will probably replace this layer.
This will improve aesthetics, but will not affect whether waders will be leak in this place in the future.

Waders can leak both in this place and else, which is why I suggest using waders, and if something happens (starts to leak) contact.

By the way, all waders wear out and  including leaking over time. And I think if your waders start to leak it will be in different Place.

När innerfodret börjar släppa så där brukar det inte dröja länge innan membranet också släpper från yttertyget eller nöts sönder, är min erfarenhet. Jag skulle skicka tillbaka dem och få dem lagade.

• Like 1

Suck vilka klåpare! Begär att få utbytt!

Ett års garanti borde dom ha!

Edited by bratteus