Jump to content

Härlig havsöringsdag i Stigfjorden :)

Recommended Posts

Hade @You cant handle the trout! på besök idag.

Vi fiskade havsöring med båten i Stigfjorden mellan Orust och Tjörn och passade även på att testa lite spön och linor hemma på gården. Grym dag och när vi väl hitta havsöringarna, i en grundare vik som jag övervägde att spara till vårfisket, så small det till med besked. Först fick jag en 55:a på 1,52 kg och direkt efter att vi hade fotat och släppt tillbaka den så missade först Thomas en och i kastet direkt efter drog han en 51:a på 1,24kg. Stigfjorden levererar ?✌️

Vattentempen var runt 15 grader och öringarna högg med besked. Det lutar åt en riktigt bra säsongsfinal.

_56V7934.jpg

_56V7956.jpg

_56V8044.jpg

_Z3B3644.jpg

_Z3B3657.jpg

_Z3B3662.jpg

_Z3B3705.jpg

• Like 2

Magiskt fin dag vi fick idag, resultatet helt i linje med havsöringsfiskets stränga återhållsamhet - vi fick verkligen göra oss förtjänta, sen small det till. Hela tiden. I tio minuter. Sen inget. Havsöringar är konstiga.

Edited by You cant handle the trout!
3 hours ago You cant handle the trout! sa:

Magiskt fin dag vi fick idag, resultatet helt i linje med havsöringsfiskets stränga återhållsamhet - vi fick verkligen göra oss förtjänta, sen small det till. Hela tiden. I tio minuter. Sen inget. Havsöringar är konstiga.

Öringen är RÖRLIG!! ...likadant hemma. Därav fiskar jag hellst spinn på Öring!(Sjö)...en kan variera snabbare/effektivare.

• Like 1