Hoppa till innehåll

Klimat-Greta i all ära....


Gäst

Recommended Posts

Det som vi måste få till är att kasta ut miljöpartiet ut ur riksdag och regering. Så länge de sitter där så kommer vi ingenstans.
De kommer endast skada Sverige genom alla höjda skatter på drivmedel, fordon, plastpåsar och koldioxid som gör livet dyrare och svårare för vanligt folk men bidrar ingenting positivt till miljön.
Miljöpolitik är sunt förnuft, ett litet exempel, fluorocarbon, ett material som är giftigt och bryts inte ner i naturen, förbjud skiten eller skatta sönder det! Ingen behöver fluorocarbon som tafsmaterial.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Tyto Alba said:

Det som vi måste få till är att kasta ut miljöpartiet ut ur riksdag och regering. Så länge de sitter där så kommer vi ingenstans.
De kommer endast skada Sverige genom alla höjda skatter på drivmedel, fordon, plastpåsar och koldioxid som gör livet dyrare och svårare för vanligt folk men bidrar ingenting positivt till miljön.
Miljöpolitik är sunt förnuft, ett litet exempel, fluorocarbon, ett material som är giftigt och bryts inte ner i naturen, förbjud skiten eller skatta sönder det! Ingen behöver fluorocarbon som tafsmaterial.

Intressant förslag. Jag är nyfiken på hur det ska gå till rent praktiskt, vilka problem det kommer att lösa och vilka positiva effekter det kommer att ge i övrigt. Dessutom undrar jag vilka 'vi' är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago, Ismo said:

Det är som en Kock!(Svetsare,Murare,Lokreparatör ..you name it!) ..bara för att en har en utbildning på papper!..betyder inte att en är BRA!:D

Jag är rätt övertygad om att många års utbildning som regel är bättre än en starkt förenklad youtube-video...

  • Like 3
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago, Ismo said:

Det är som en Kock!(Svetsare,Murare,Lokreparatör ..you name it!) ..bara för att en har en utbildning på papper!..betyder inte att en är BRA!:D

Du har rätt Ismo, men alla forskningsresultat och påståenden som du  lägger fram granskas fortlöpande av andra med expertis inom samma område som ditt. De är också snabba att ifrågasätta. Innan de får sina vetenskapliga artiklar publicerade blir dessa granskade för att se om de lever upp till sund vetenskaplig metod.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now, Ismo said:

Absolut!  Håller med XPS oxå..men vem bedömer dessa Herrar/Kvinnor....är starkt emot sk. "EXPERTER"..

 

 

Minns i fr. i våras..en arbetskamrat som tog över hans Mammas uthyrda lägenhet...Kvinnan som levde där var ett SVIN!!..dryga 60 år gammal...nått.

Hon sa åt min arbetskamrat..efter han klagat på hon svinat ner lägenheten..

 

"Jag är minsam utbildad Ekonom för Kirunakommun..DU..är bara en Arbetarslusk!":D

 

Jag trodde inte mina öron..

& jag har den bestämdaste åsikt om att!...Det hjälper inte att ha utbildat sig ett helt liv!..en har nog inte alla hemma ändå.:blush:

Det första svarar ju XPS på i sitt inlägg.

Och att hon var ett drägg innebär ju inte med nödvändighet att andra, inte ens högutbildade på riktigt, är det.
 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att det fortfarande finns människor som förnekar vår påverkan av klimatet, år 2019, är inte mer förvånande än att det fortfarande finns människor som tror att jorden är platt... ge dem en egen tråd här på forumet så att jag slipper läsa alla deras obekräftade konspirationsteorier och fantasier!

...och ni som känner er illa berörda... inga PM tack!

Martin

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago, Martinrutger said:

Att det fortfarande finns människor som förnekar vår påverkan av klimatet, år 2019, är inte mer förvånande än att det fortfarande finns människor som tror att jorden är platt... ge dem en egen tråd här på forumet så att jag slipper läsa alla deras obekräftade konspirationsteorier och fantasier!

...och ni som känner er illa berörda... inga PM tack!

Martin

Tror helt klart att man inte kan påverka klimatet märkbart....däremot miljön kan man absolut påverka.. 

Du e tyvärr bara förd bakom ljuset o famlar i mörkret ?

  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jorden är platt om man bara granskar små, små bitar av den. Sanningshalten i ett påstående kan vara svår att bedöma. Jag kan stå på händer, mina egna händer, om jag får sitta på huk. Jag tror att jorden i sin helhet är ganska klotformig. Måste erkänna att jag inte har kollat. I vissa sammanhang är jag benägen att lita på utsagor/påståenden från vetenskapen.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man får säga vad man vill, men avtryck sätter hon.

En ung dam som får 4 miljoner människor att demonstrera mot ngt som enligt många kan hota vår jord på lång sikt.

Förvisso fins det dom som tycker annorlunda och sågar henne jäms med fotknölarna, det intressanta är att denna unga dam utan ngn som helst utbildning nu blivit den mest kända svensken i nutid, hur kan detta komma sig.

Jag tror att det är för det hon säger och står för, men hon har nog lite fel!

Jag tror om vi tar våra skattepengar som kommer in för co2 åtgärder i stället används till att minska  co2 utsläpp någon annanstans än Sverige, t.ex. Indonesien då får vi kanske en 100 falt utväxling på våra pengar, bara en tanke.

Men oavsett vart våra pengar går ska vi betal för skiten vi släpper ut, vi ska tänka på att de största co2 utsläppen som sker för oss som bor i Svearike sker i tillverkande mer eller mindre U länder som, Indien, Pakistan, Indonesien, delar av Afrika.

Krast vi har exporterat våra utsläpp till låglöneländer som tillverkar vår konsumtion.

Så att lägga på en hundring på flygresan tycker jag är OK, höj bensin och diesel skatten men en spänn eller två, men låt glesbygden få kompensation för dettas.

Om vi är så blåögda att tro att detta blåser över då är det illa med detta forum och moder Sverige

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

CO2 behövs för fotosyntesen. Om någon nu kommer ihåg den? Växter tar upp CO2 och avger syre, enkelt uttryckt. Om nivån av CO2 sjunker ner till 0,015% kan växterna inte leva... Just nu har vi 0,4% CO2 i atmosfären. Det är alltså ett spårämne. Halten har varit betydligt högre tidigare i jordens historia. Det är en av livets grundpelare.

Nu kommer krav på att fånga upp CO2 och lagra i berggrunden... Och det finns säkert andra varianter på att fånga upp denna numera "livsfarliga" gas... "Miljoner människor dör!" När sanningen är att aldrig tidigare har så många överlevt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

37 minutes ago, Frank said:

CO2 behövs för fotosyntesen. Om någon nu kommer ihåg den? Växter tar upp CO2 och avger syre, enkelt uttryckt. Om nivån av CO2 sjunker ner till 0,015% kan växterna inte leva... Just nu har vi 0,4% CO2 i atmosfären. Det är alltså ett spårämne. Halten har varit betydligt högre tidigare i jordens historia. Det är en av livets grundpelare.

Nu kommer krav på att fånga upp CO2 och lagra i berggrunden... Och det finns säkert andra varianter på att fånga upp denna numera "livsfarliga" gas... "Miljoner människor dör!" När sanningen är att aldrig tidigare har så många överlevt.

Nänää...de hela slutar mä ändelse o förskräckelse... 

Redigerad med Line-speed
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, Frank said:

CO2 behövs för fotosyntesen. Om någon nu kommer ihåg den? Växter tar upp CO2 och avger syre, enkelt uttryckt. Om nivån av CO2 sjunker ner till 0,015% kan växterna inte leva... Just nu har vi 0,4% CO2 i atmosfären. Det är alltså ett spårämne. Halten har varit betydligt högre tidigare i jordens historia. Det är en av livets grundpelare.

Nu kommer krav på att fånga upp CO2 och lagra i berggrunden... Och det finns säkert andra varianter på att fånga upp denna numera "livsfarliga" gas... "Miljoner människor dör!" När sanningen är att aldrig tidigare har så många överlevt.

Lars Berns ord vartenda ett. Tack för lågstadielektionen.
Frågan är dock hur det skulle gå till att "råka" ta bort så mycket koldioxid att allt plötsligt dog? Vi lyckas ju inte ens minska våra utsläpp så vad är det för hjärnsläppsargument att skrämmas med att växter minsann dör om vi tar bort för mycket? Som att försöka lista ut hur en ska klippa naglarna och råka amputera både ben och armar med nagelsaxen av bara farten.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Frank said:

CO2 behövs för fotosyntesen. Om någon nu kommer ihåg den? Växter tar upp CO2 och avger syre, enkelt uttryckt. Om nivån av CO2 sjunker ner till 0,015% kan växterna inte leva... Just nu har vi 0,4% CO2 i atmosfären. Det är alltså ett spårämne. Halten har varit betydligt högre tidigare i jordens historia. Det är en av livets grundpelare.

Nu kommer krav på att fånga upp CO2 och lagra i berggrunden... Och det finns säkert andra varianter på att fånga upp denna numera "livsfarliga" gas... "Miljoner människor dör!" När sanningen är att aldrig tidigare har så många överlevt.

Hej.. Snillen spekulerar här.. Vem och var påstås det att "miljoner människor dör"?? Källa på det?   mvh  borano20  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

 

1 hour ago, borano20 said:

Hej.. Snillen spekulerar här.. Vem och var påstås det att "miljoner människor dör"?? Källa på det?   mvh  borano20  

De enda som e absolut säkert, ingen kommer levande ur de här...   

Man behöver inte ens va forskare för att klura ut de...  

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago, borano20 said:

Hej.. Snillen spekulerar här.. Vem och var påstås det att "miljoner människor dör"?? Källa på det?   mvh  borano20  

Förlåt min överdrift. Det är bara en halvmiljon enligt Extinction Rebellion.

Förövrigt kan väl även en lågstadielektion vara korrekt? Hur ser högskolevarianten ut då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

45 minutes ago, Frank said:

Förövrigt kan väl även en lågstadielektion vara korrekt? Hur ser högskolevarianten ut då?

Den som problematiserar koldioxid och inte bara förklarar vad det är och att det är en viktig gas. Den som de flesta forskare är överens om. Det visste du såklart även om det är bekvämare att pedagogisk förklara sånt som inte har med problemet att göra. 
Om någon drunknar hjälper det ju föga att påpeka för personen att utan vatten så dör vi alla minsann, det är en av livets grundpelare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...