Jump to content
Guest

Klimat-Greta i all ära....

Recommended Posts

2 minutes ago, Frank said:

Jag är rädd för att vi låter ekonomiska gröna intressen förstöra hela planeten.

https://special.aftonbladet.se/blodsbatterier/

Och varför protesteras det inte mot Monsanto, Bayer, Syngenta? Varför hade SVT en artikel om att storskaligt jordbruk är bättre för planeten än småskaligt. Och varför stoppar vi inte dessa förbannade storskaliga köpcentrum? Och varför... etc. Rena löjan alltihop. Sila mygg och svälja elefanter.

Och SSU:s ordförande tycker i en debattartikel att Sverige skall låna 100 miljarder per år för klimatet.  Ren idioti. Jag tror vår del av CO2 utsläpp i världen är 0,14% enl. Wikipedia. Och på breven jag får står det "klimatekonomiskt" när det körs ut med bil. Rent hyckleri rakt igenom.

Hej.. Jag är rädd för att den förändringsförskräckta bensinochavgasmaffian kommer att fortsätta förstöra hela planeten.  mvh  borano20 

Det är ungefär här den verkliga problematiken ligger. Olje och kolbolag har förstört planeten länge. Nu har klimatrörelsen kapats av vänsterpopulistiska politiker som skaffar pluspoäng hos den inkompetenta väljaren genom att subventionera elbilar och solceller samtidigt som man med andra handen lägger ner kärnkraften. 

Det är uppenbart att vi måste göra någonting, men då hela projektet är kapat av folk med höga röster och lite insikt (eller bara politiska intressen) så är vi inte så bra på att göra någonting åt det. 

1 hour ago, borano20 said:

Hej.. Snillen spekulerar vidare...   mvh  b orano20

Nää....han tänker själv o är inte offer för masspsykosen

7 hours ago, Laxarnas prins said:

Sen kan man undra hur världsekonomin drabbas om vi slutar konsumera......

Ja det går åt helvete, speciellt för oss då vi inte längre kommer kunna köpa nya flugspön varje år :(