Jump to content
sillenkillen

Cortland trout boss som en orm.

Recommended Posts

Tror det kan vara så att dom som enbart fiskar i strömmande vatten inte har något problem med linminne utan ser det som en fördel kanske..?

• Like 1

1 hour ago Line-speed sa:

De när nog snarare att han har rätt o ingen har något annat att komma med.. 

EXAKT ! PRECIS!:);)

Livet är en pervers resa från födelse till död! ...visst är det roligt? .i alla sammanhang. Ingen skonad.

• Thanks 1

Tjafsa om en lina...Fiska med mig vettja.

• Thanks 1

Ormlinan. köper inga ormlinor och råder ingen annan att köpa ormlinor heller. Kanske en "garanterad fångst"-lina?

Haft en tanke!   Vi tjafsar om en lina...har ni tänkt på LIVET?   Vad är livet?..är det värt att tjata om en lina?

Har sett min MOFFA död i en kista...vinter ..kallt som fan..slutet på 60 -talet...minnes knappt!  ...sen min Morbror ..ettpar år senare..minns bättre...se min Pappa -96..han var å såg död ut....så varför tjafsar vi om en lina...som om det vore det viktigaste..lite sans om vad vi pratar om..TACK!

4 hours ago, Line-speed said:

De när nog snarare att han har rätt o ingen har något annat att komma med.. 

Rätt om vad, att han är gammal? Allt malande om hans puppa? 

För det är ju typ det enda han gapar om. Förutom en massa ovidkommande och stundtals obegripligt svammel. Och ja, det är rätt svårt att kommentera faktiskt. 

19 minutes ago Jonas_P sa:

Rätt om vad, att han är gammal? Allt malande om hans puppa? 

För det är ju typ det enda han gapar om. Förutom en massa ovidkommande och stundtals obegripligt svammel. Och ja, det är rätt svårt att kommentera faktiskt. 

Jupp! ..hoppas du dör en trevlig död...du är inte skonad.

Kan ju säga att! ..Tack vare min Pappa! Så finns min Puppa! Det du...JONAS P ..lr. vad fan du heter.

• Like 1

16 minutes ago, Ismo said:

Kan ju säga att! ..Tack vare min Pappa! Så finns min Puppa! Det du...JONAS P ..lr. vad fan du heter.

Det låter ju logiskt.

Det börjar nog bli läggdags för farbror. 

Just now Jonas_P sa:

Det låter ju logiskt.

Det börjar nog bli läggdags för farbror. 

EXAKT! PRECIS!

• Haha 1

2 minutes ago Freak sa:

Å bilen går bra?

JA!

Jonas P ..du får gärna ringa mig..är inte blyg...0702065913-..så slutar vi att tjafs i denna tråd

35 minutes ago, Ismo said:

Jonas P ..du får gärna ringa mig..är inte blyg...0702065913-..så slutar vi att tjafs i denna tråd

Haha tack, men varför ska jag ringa dig? Jag har inget emot dig eller något behov av att prata för den delen. Blir bara lite putt när du är otrevlig/oförskämd mot mig och andra. 

5 minutes ago Jonas_P sa:

Haha tack, men varför ska jag ringa dig? Jag har inget emot dig eller något behov av att prata för den delen. Blir bara lite putt när du är otrevlig/oförskämd mot mig och andra. 

Tack! talar bara rätt ju hjärtat! Skriver vad jag tycker å tänker...ber inte om URSÄKT för det!..kanske bättre pratas vid i telefon..än här

Du har mitt nr.

Har gett ut mitt mobilnr. åt många...ingen har tordas ringa..efter div. diskussioner Paaak Paak!?

8 minutes ago, Ismo said:

Har gett ut mitt mobilnr. åt många...ingen har tordas ringa..efter div. diskussioner Paaak Paak!?

Jorå Ismo, jag har ju ringt ;) Och då snokade jag rätt på numret själv :D. Slår en pling igen vid tillfälle!

2 minutes ago Staffan Dahlbom sa:

Jorå Ismo, jag har ju ringt ;) Och då snokade jag rätt på numret själv :D. Slår en pling igen vid tillfälle!

Ring igen ..har inte hört nått;)

4 minutes ago Ismo sa:

Ring igen ..har inte hört nått;)

0702065913...bara ring.

• Like 1

Ska vi ta och snygga till den här tråden kanske?

Det blir ogreppbart när för mycket ovidkommande kommer med i diskussionerna. Jag har försökt följa med så gott det går och min slutsats, av vad ni skriver, är att de första två versionerna av linan Trout Boss HTx var bra, ni som kastat med linorna verkar i alla fall nöjda?

Sista versionen verkar inte ha hållit måttet, kanske speciellt med tanke på att ni som testat första versionerna tycker den är sämre.

Sen måste man inte tycka lika, det är helt ok att ha olika åsikt. Framför gärna era tankar men låt det stanna där och respektera att andra medlemmar är av annan åsikt. Det är mycket trevligare för alla parter om vi inte idiotförklarar varandra. Jag kan tycka den här tråden har en stundtals väldigt tråkig ton. Det riskerar att skrämma bort medlemmar som inte vill delta med sina åsikter under de här premisserna. Vem gynnar det? ingen är min slutsats.

Vi söker föresten en till moderator till utrustningsarean, skicka gärna PM om det känns intressant att hjälpa till.

• Like 2
  • Thanks 1

Flikar även in att det är väldigt intressant att läsa så många genomtänkta och bra kommentarer kring linorna. Filtrerar man bara bort ovidkommande tycker jag att det är högt läsvärde på det som skrivs. Kan nämna att jag ofta får meddelanden och mail från medlemmar som älskar sidan och informationsvärdet Edge visar upp. Tack för att ni bidrar till forumet med era vassa kommentarer.