Jump to content
sillenkillen

Cortland trout boss som en orm.

Recommended Posts

21 hours ago, Ismo said:

Om 100 år så är det inte en jävel som bryr sig!:lol:

Helt enig och vill inte hålla på att tjafsa med varken dig eller andra över skitsaker och det kanske är just därför jag blev extra irriterad över att man inte ens kan skriva om vad man tyckte om linan, fördelar och nackdelar utan att folk ska förklara att man "har fel" (utan att de har en aning om hur mitt exemplar var).

• Like 2

1 minute ago Sahlberg sa:

Helt enig och vill inte hålla på att tjafsa med varken dig eller andra över skitsaker och det kanske är just därför jag blev extra irriterad över att man inte ens kan skriva om vad man tyckte om linan, fördelar och nackdelar utan att folk ska förklara att man "har fel" (utan att de har en aning om hur mitt exemplar var).

Håller med! ..en skall NATURLIGTVIS få skriva om en ...ABSOLUT..men samtidigt...har ändå fiskat flugfiskat jävligt länge nu...aldrig upplevt en ormande lina...som landar så?..har jag haft tur?..jag vet ej.

Att en lina börjar orma sig efter!!! ..kast, må ju vara...men det gör alla linor..endel lite snabbar än andra.

Killen kan ju haft maximalt otur....ingen aning.

Köpte ny troutboss #7 o fiskade med den  ca 4 timmar o linan blev riktigt rak efter en halvtimmes fiske och det som verkligen skiljer den från andra linor är den skjuter bättre ju mer fiske tid den fick ute vid vattnet! Bra skjut= man kan kasta med teknik o linkontroll ganska lätt ut hela linan vid fiske! 💪

On 10/17/2019 at 9:06 PM, T3 said:

Köpte ny troutboss #7 o fiskade med den  ca 4 timmar o linan blev riktigt rak efter en halvtimmes fiske och det som verkligen skiljer den från andra linor är den skjuter bättre ju mer fiske tid den fick ute vid vattnet! Bra skjut= man kan kasta med teknik o linkontroll ganska lätt ut hela linan vid fiske! 💪

Då har du kanske blivit pålurad den gamla modellen. 🙂

Har ägt den gamla modellen denna är den nya! En jobbar kompis har också den nya o fiskar inte så mycket 3:e turen i år.. frågade honom om linan o han var så nöjd! 

Ni som tycker att det finns en lina som spöar trout boss i kastegenskaper får gärna nämna linan 😎

11 hours ago, T3 said:

Ni som tycker att det finns en lina som spöar trout boss i kastegenskaper får gärna nämna linan 😎

Beror ju på vad en räknar inom begreppet "kastegenskaper", men SA VPT upplever jag som en mer harmonisk och trevlig lina att kasta med vid fiske. För det är ju vid vattnet med en fluga på tafsspetsen linan ska brukas, inte med garntuss på en öppen gräsplan. Så det är väl en då.

På kortare avstånd tycker jag att SA SBT kastar väldigt fint samt att den är väldigt mångsidig. Den langar mindre streamers lika fint som den viskar ut en liten torrfluga. 

För underhandskast och rena torrflugepresentationer tycker jag RIO:s Trout LT är svårslagen. 

Nu fick du tre :)

• Like 1

23 hours ago, T3 said:

Har ägt den gamla modellen denna är den nya! En jobbar kompis har också den nya o fiskar inte så mycket 3:e turen i år.. frågade honom om linan o han var så nöjd! 

SA Trout, en utmärkt allroundlina som ger fina presentationer, vill jag ha mera ”tryck” i den går jag upp en klass bara, den är ändå inte lika tung som den Trout Boss jag ägde.

På 2019-10-03 at 14:33 Henka sa:

Ismo som gärna fiskar med troutboss säger att han ALDRIG någonsin haft några problem med att den korvar sig!

tjohoo.jpg

Inte alla som kan skriva sitt namn med hjälp av fluglinan!!.......:P

• Like 2
  • Haha 3

23 hours ago kent.flyfish sa:

Inte alla som kan skriva sitt namn med hjälp av fluglinan!!.......:P

EXAKT! PRECIS! ..det..får ni nog allt träna er till själva...nog givmild med allt annat skräp.:lol: