Jump to content
Morgan

Bergans underställ Snöull

Recommended Posts

Och vinnaren är :  (Ja, i alla fall dom bästa jag använt) Bergans Snöull .  Fick nyss hem en uppsättning till . Passade på att köpa ett ställ till när det reades, (dom kan ju vara på väg ur produktion). Vid en jämförelse mellan den nya och den välanvända så gick det knappt skilja dem åt, trots många tvättar (Ylleprogram/ylletvättmedel/mielemaskin). Så: En stark köprekomendation från mig på Bergans Snöull där det reas.

• Like 1

1 minute ago, Morgan said:

Och vinnaren är :  (Ja, i alla fall dom bästa jag använt) Bergans Snöull .  Fick nyss hem en uppsättning till . Passade på att köpa ett ställ till när det reades, (dom kan ju vara på väg ur produktion). Vid en jämförelse mellan den nya och den välanvända så gick det knappt skilja dem åt, trots många tvättar (Ylleprogram/ylletvättmedel/mielemaskin). Så: En stark köprekomendation från mig på Bergans Snöull där det reas.

Låter intressant..  Vad har du testat för andra underställ? 

Har varvat med ett aklima köpt samtidigt, inget fel på funktionen men noppigt och slitet med något hål nu, ganska lika många tvättar. Båda dessa har agerat mestadels andralager.  Finns några till i byrån som antingen krympt eller snabbt blivit sladdriga eller stela i linningen.

Justerade din ämnesrubrik @Morgan. Här kommer en länk till stället för dam: https://www.ylle.net/ullklader/understall/damundertrojor/bergans-understallstroja-snoull-lady-half-zip-bordeauxlounge

Komplettera gärna med en länk till modellen du rekommenderar :)

16 hours ago Morgan sa:

Har varvat med ett aklima köpt samtidigt, inget fel på funktionen men noppigt och slitet med något hål nu, ganska lika många tvättar. Båda dessa har agerat mestadels andralager.  Finns några till i byrån som antingen krympt eller snabbt blivit sladdriga eller stela i linningen.

Antar du menar Aclima Woolnet? Har flera varianter av aclima själv och håller dem som en favorit just nu. Däremot håller jag med om att just woolnet är känsligare än övriga och går sönder ibland men det brukar ta några säsonger om man inte har otur och fastnar i någon dragkedja. Oavsett är det mina givna favoriter funktionsmässigt. 

Har haft ett bergans merinoull med och det var riktigt fint det med.

Ska föresten kontra med en test på Aclimas Designwoolställ samt deras Lars Monsen friluftsjacka och byxa i en annan tråd. 

Är grymt nöjd med mitt kompletta underställ från Wool Power i Merinoull. Har haft det 2 säsonger i alla möjliga väder och har ännu inte blivit besviken.

15 minutes ago Lodjur sa:

Är grymt nöjd med mitt kompletta underställ från Wool Power i Merinoull. Har haft det 2 säsonger i alla möjliga väder och har ännu inte blivit besviken.

Har kört Wool Power i minst 15 år. 200 gram vintertid på ute aktiviteter, 400 som en jacka/tröja och under vadarbyxorna.

Har en underställströja från Bergans - klar favorit. Har betydligt fler Woolpower-produkter - är riktigt nöjd med dem också. 

3 hours ago Morgan sa:

Tack för tipset! Behöver köpa nytt!🙂

15 hours ago, Freak said:

Har kört Wool Power i minst 15 år. 200 gram vintertid på ute aktiviteter, 400 som en jacka/tröja och under vadarbyxorna.

Har haft 200 hela tiden, sockar i 400 vid behov.
Kan tänka att det räcker med skalkläder om man har 400 på hela kroppen.

32 minutes ago Lodjur sa:

Kan tänka att det räcker med skalkläder om man har 400 på hela kroppen.

Har testat och det fungerar bra, man kan komplettera med ett tunt underställ så blir det bättre👍

Skall testa!..även om jag inte bryr mig vad jag knatar i.:)