-
Naturrutan!--får en att minnas tebaks!..När en natur-ankaret... i sitt esse! Bengt Öste b la...även om han surrade skit i nästan hela programmet. Minns honom fr. Torneträsk...fiskandes..en arbetspolare sa!.." Bengt Öste fick faktiskt ..en "Röding "planterad" i slutet av filmen! Inget ont om Öste...han ville bara det bästa. runt 78-79 nått
-
Jag har en L5W #8-12 och en Control #8-13. L5W påminner väldigt mycket om H5D. Frågan är vad du är ute efter. Control är ju en tyngre rulle. Men den största skillnaden är att det är en antireverse där veven står stilla under en rusning. Control ställer du in en grundbroms på, och sen får du bromsa mer genom att trycka veven framåt om det skulle behövas. Det är ganska svårt att justera grundbromsen under drillning. Med nya Control är det inget problem med att linan fastnar i veven. H5D är en traditionell storspolerulle. Det är lättare att justera bromsen under fight. Vad du väljer är en smaksak. Är du nyfiken på antireverse och gillar rolig ingenjörskonst så köp Control. Vill du ha en traditionell rulle som inte väger lika mycket så köp H5D. Båda är bra rullar.
-
By Christian1971 · Posted
På äldre Control har skjutlinan en tendens att fastna i veven, så man får tänka på hur man lägger linan vid kast, brukar "spänna" den mellan fingrarna o över rullhuset. Den äldre tycker jag är snyggare så jag kan leva med problemet men skulle inte rekomendera de vid mörkerfiske. -
Glömde bort att jag skrev till dig, jag kan ta de pm mig ditt swish nummer och totalkostnad inkl frakt Mvh
-
Flyget är trenden att klaga på men faktum är att socialmedia och aiprylar med alla växande megaservers drar snart om flyget i klimatpåverkan med koldioxidutsläpp.
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0By BoobieNewbie,
-
0By BoobieNewbie,